Jo també t'entenc
'L'administració pública està obligada a facilitar els tràmits i minimitzar la sol·licitud de documentació que ja obra en registres públics'
Aquesta setmana he atès un ciutadà, emprenyat, ja que l'havien demanat un document que l'administració podia consultar i per la propera visita havia de demanar cita. Davant d'aquest fet, em veig obligada a recordar als serveis públics, que l'administració pública està obligada, en virtut dels principis d'eficiència administrativa, simplificació de procediments i millora en l'atenció al ciutadà, a facilitar els tràmits i minimitzar la sol·licitud de documentació que ja obra en registres públics.
En aquest sentit, la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estableix que les administracions públiques han d'evitar sol·licitar al ciutadà documentació que ja es trobi en el seu poder o que obri en registres públics, promovent així mateix l'ús de mitjans electrònics i tecnològics per a accedir i compartir informació entre les diferents administracions.
La repetició innecessària de sol·licitar la mateixa documentació per part de diferents serveis municipals pot generar greus inconvenients i resultar en una càrrega excessiva per als ciutadans, podent ser considerat com una infracció als drets administratius dels mateixos i generar amb això un tracte desfavorable, és a dir, un greuge.
La normativa també recull que les administracions públiques han de col·laborar i coordinar-se per a garantir la interoperabilitat dels seus sistemes i bases de dades, de manera que puguin consultar la informació necessària sense requerir al ciutadà l'aportació de documentació que ja estigui disponible en registres públics.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.