“Si prens camí, pren consciència. Aviat s’inicia la campanya de trànsit per l’ús correcte del casc”. Amb aquesta piulada acompanyada del hashtag #santcugat i d’una imatge de la campanya, la Policia Local s’estrenava a Twitter el passat 2 de maig. Aquest fet, que pot semblar molt estrany per alguns i al mateix temps natural per altres, és quelcom imprescindible en una ciutat que es defineix com a moderna i que és pionera en molts àmbits.
Les xarxes socials han adoptat en els últims anys un rol d’intermediari entre els santcugatencs i les institucions més importants de la ciutat. Facebook i Twitter, especialment, s’han convertit en els mitjans pels quals la ciutadania ha pogut traslladar les seves opinions, queixes i propostes a l’Ajuntament i a altres institucions, i aquestes han fet arribar les novetats i tot tipus d’informació als santcugatencs. La Policia Local, doncs, no podia quedar-se enrere.
Aquest nou compte de Twitter, però, no només fa la funció de canal directe amb els ciutadans per informar i donar consells. Si bé les xerrades a les escoles i els tallers són les millors eines per educar els infants sobre seguretat i via pública, les xarxes socials són segurament l’instrument més potent per a conscienciar els adolescents i els joves adults dels perills que pot provocar un mal comportament a la via. Les imatges i vídeos de campanyes de seguretat arribaran abans a aquest públic mitjançant Twitter que no pas d’una altra manera. A més, la Policia ha optat per utilitzar un to proper en les seves piulades per establir un vincle de proximitat amb la ciutadania, la qual cosa començava a ser bastant necessària a Sant Cugat.