Opinió

Motosharing, ens tornem a quedar fora

'Si ens creiem que el Sant Cugat del futur ha de ser més sostenible, comencem a fer passes decidides en aquest sentit'

Els pròxims mesos començaran a circular per l'Àrea Metropolitana de Barcelona 9.950 motos elèctriques compartides. Es tracta del nou motosharing metropolità, que permetrà moure's per set municipis més a banda de Barcelona: Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs.

Aquesta iniciativa se suma a la del servei de bicicleta elèctrica metropolitana (l'AMBici) que ja està en funcionament a quinze municipis de l'Àrea Metropolitana, i que té com a objectius promocionar la mobilitat sostenible, la millora de la salut i qualitat de vida de les persones, i la reducció de la contaminació acústica, així com la consegüent creació de nous llocs de treball.

A Sant Cugat ens omplim la boca de l'aposta clara en la mobilitat sostenible, ens gastem milionades en la creació de carrils bici per tot el municipi, però després no fem una cosa "tan senzilla" com seria afegir-nos a aquestes iniciatives. Hi ha molts motius que justificarien que Sant Cugat formés part d'aquest grup de municipis que aposten per aquest tipus de mobilitat, però no en sé trobar ni un de sol que justifiqui el contrari.

De què serveixen tots els quilòmetres de carrils bici si després no promocionem el seu ús. Si ens creiem que el Sant Cugat del futur ha de ser més sostenible, comencem a fer passes decidides en aquest sentit.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.