Premem el botó vermell
'Els FGC tenen un volum de passatgers altíssim i poden ser grans difusors de les campanyes contra la violència masclista i les discriminacions i agressions a persones LGTBI+'
Crec molt encertada la decisió dels FCG, de sumar-se a la promoció de polítiques d'igualtat i no discriminació entre els professionals i els usuaris dels trens. Els FGC tenen un volum de passatgers altíssim i poden ser grans difusors de les campanyes contra la violència masclista i les discriminacions i agressions a persones LGTBI+.
Si ens centrem només en les set estacions de Sant Cugat, hi trobem una xifra de passatgers superior als deu milions anuals. Però si obrim el focus a tota la línia del Vallès, el volum anual, amb dades del 2023, puja a 65 milions de passatgers, cosa que parla de la força d'aquest àmbit per fomentar els drets humans.
Cal, doncs, aprofitar àmbits similars, com ara metro i autobusos, no només els FGC, per difondre missatges de presa de consciència, ja que en qualsevol moment podem ser testimonis de situacions de discriminació, d'homofòbia o de violència masclista amb greus conseqüències. Tots hem vist imatges a les xarxes o per televisió d'agressions a dones, a homosexuals o a membres del col·lectiu LGTBI+ davant les quals els testimonis oculars no sabien com reaccionar.
I és que la violència té tal poder hipnòtic que fa que l'observador oblidi que té el botó vermell del vagó o de l'andana per demanar ajuda, a més del seu mòbil, per trucar als Mossos. Quan la violència s'ha acabat i l'agressor fuig, ja és tard. Benvinguda, doncs, la campanya 'Igual de diferents'. Encara hi ha molta gent que veu la diferència com una amenaça i que pensa: 'La normalitat sóc jo'.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.