Reclamacions administratives
Aquests processos són més comuns del que podria semblar, doncs són els que corresponen quan reclamem, per exemple: Una multa de trànsit davant els tribunals, un impost de caràcter local, l’atorgament d’una subvenció, una factura a l’Administració i, evidentment, quan tractem l’àmbit urbanístic el qual es troba absolutament tutelat pels ens de caràcter públic.
Així, a tenor de la Llei recentment aprovada, trobem una novetat destacable i és que com a mesura d’agilització es preveu que en les reclamacions contra l’administració pública en el procés abreujat fins a 30.000 euros es pot instar directament a que es dicti sentència sense necessitat d’efectuar una vista i amb les úniques proves que la documental escrita de l’expedient administratiu. Davant aquesta petició, el secretari donarà audiència a l’Administració durant vint dies i si no contesta en el termini de 20 dies ja es podrà dictar sentencia.
Aquest punt és molt important en les reclamacions econòmiques contra l’Administració pública, perquè fins ara l’assenyalament de la vista o judici es retrassava fins a un o dos anys. A més, si tenim en compte la modificació de l’article 200 bis de la Llei de Contractes del Sector Públic per part de la Llei 15/2010 (lluita contra la morositat) podem demanar juntament amb la demanda i com a mesura cautelar, fins i tot abans de Sentència, que se'ns pagui, i el jutge té l’obligació de fer-ho.
Per tant, i malgrat l’Ajuntament de Sant Cugat té fama de pagar als seus proveïdors en terminis breus i complir amb les seves obligacions, en cas d’incompliment d’aquesta Administració o d’una altra, és convenient reclamar perquè el cobrament pot ser més àgil que fa uns mesos.
Segueix a @Maria_NR al twitter