Sant Jordi Digital
No era una bona notícia pels comerços professionals que, en una diada tan assenyalada, tothom pugui fer "negoci"
Diumenge passat es va celebrar un any més la Diada de Sant Jordi. No gastaré massa estona recordant el sol meravellós que va presidir la jornada, ni el fantàstic ambient que es respirava a Sant Cugat, als carrers del centre i, no cal dir-ho, a la Plaça Octavià, enfront del Monestir, on les parades de llibres i roses atenien, amb amabilitat i eficiència, la gent que s'hi acumulava, per demanar consell i per comprar l'obsequi de rigor per les persones estimades. Suposo i espero que el balanç comercial haurà estat positiu. El personal ho va ser.
Vaig tenir ocasió de passejar pel poble, de saludar amics i coneguts, de xafardejar llibres, de decidir a qui li compraria les roses aquest any, doncs les opcions eren moltes: viatges de fi de curs, clubs esportius, associacions benèfiques, fins i tot floristeries. Vaig diversificar. També vaig pensar que no era una bona notícia pels comerços professionals que, en una diada tan assenyalada, tothom pugui fer "negoci" amb un producte amb el qual ells treballen tot l'any. I això em va portar a una altra reflexió. La que té a veure amb el món digital.
No vaig saber veure cap proposta sorgida des de l'entorn digital i que permetés unir la comoditat del mitjà amb l'experiència de l'entorn i el moment. I tot plegat em va preocupar una mica. Especialment pel comerç. El de roses i el de llibres. Doncs si no ho fan ells, algú altre ho farà.
S'espera que aquest tancaran fins a 3.500 botigues de grans marques a centres comercials dels Estats Units. El culpable no cal cercar-lo al comerç de proximitat sinó al comerç digital. No és catastrofisme. És pragmatisme. Comerços, feu alguna cosa, si us plau.