Trens que passen
'Que un servei de tren com el que connecta el Vallès amb Barcelona esdevingui gairebé un metro és una notícia excel·lent en molts aspectes'
Dos mesos després dels canvis a la línia Barcelona-Vallès de FGC ja en podem dir alguna cosa, oi? Segons dades d’una enquesta de l’empresa, els usuaris els puntuen amb un 8,32, amb l’augment de freqüències de pas com l’aspecte més ben valorat. Segons FGC, l’ocupació dels trens s’ha reduït un 30% en hora punta i la demanda ha crescut lleugerament.
Reconec que els primers dies em va molestar que el trajecte Sant Cugat – Gràcia (on treballo) hagi augmentat tres o quatre minuts perquè ara els combois que venen de Sabadell o Terrassa paren a totes les estacions i abans no, però passats uns dies vaig pensar que la meva era una postura egoista, que no tenia en compte l’interès general. Què són tres minuts més? Ja us ho dic: una cançó més de la llista de Spotify.
Que un servei de tren com el que connecta el Vallès amb Barcelona esdevingui gairebé un metro és una notícia excel·lent en molts aspectes: s’ha doblat l’oferta de trens que connecten Barcelona amb Sabadell i Terrassa i creix un 37% el nombre de places que ofereix la línia. Això darrer era molt necessari perquè els trens començaven a anar massa plens i saturats, que al Vallès ja hi vivim molta gent. I el més important: anima també molta gent a deixar el cotxe al pàrquing i a desplaçar-se a Barcelona en tren.
Si volem un futur més sostenible i amb menys fums, el tren és i ha de ser l’opció preferent per a distàncies curtes i mitjanes i això passa per millores com les que ha fet FGC. A Renfe els deuen xiular les orelles, i no pas per una cançó de Spotify.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.