Un article més sobre el preu del transport públic
He d’admetre que formo part del col·lectiu de santcugatencs il·lusos que es van arribar a empassar que, amb l’arribada del senyor Lluís Recoder al capdavant de la conselleria de Territori i Sostenibilitat, la inclusió de Sant Cugat a la primera zona tarifària dels FGC arribaria en qüestió de pocs mesos
L’augment del preu de la T-10 és una de les “mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat” que també inclouen un augment del 38% en el preu del bitllet senzill o d’un 10% en el cas de la T-50/30. Per contra, tot sigui dit, s’han rebaixat les tarifes de la T-Mes, la T-Trimestre i la T-Jove. Finalment, la Generalitat ha anunciat que les persones aturades podran adquirir la T-Trimestre amb un 50% de descompte. Francament, no sé si això últim es tracta d’una broma de mal gust. En tot cas, trobo que no té cap sentit oferir descomptes únicament en aquests títols (pensats per a ser utilitzats dues o tres vegades al dia) a persones que justament no utilitzen diàriament el transport públic justament perquè no tenen feina. No seria molt més positiu pels aturats i aturades oferir-los rebaixes en els títols d’us ocasional com ara la mateixa T-10?
En fi, l’augment del transport públic se suma a la muntanya de despropòsits protagonitzats el darrer any pel Govern de Convergència i Unió i que, com les retallades en sanitat i educació, sempre acabem pagant les classes populars. Jo aprofitaré aquest cap de setmana per estudiar detingudament la fórmula per anar a la facultat que resulti menys ruïnosa per l’economia familiar. L’opció de colar-me l’he desestimada de seguida perquè es veu que també han decidit apujar les sancions i augmentar la vigilància.
Per cert, us convido a fer un cop d’ull a aquest document.
Segueix @alarru a twitter