Un problema urbanístic i de seguretat local
Fa anys que volia tractar aquest tema de la nostra ciutat, però el got ja està ple i cal buidar-lo. Em refereixo a les dotzenes de vegades que hi ha accidents a la cruïlla del Camí de Can Gatxet amb el Passeig de Can Picanyol. No passa un mes sense que es produeixi un accident de diferent intensitat però sempre motivador d'una trencadissa de senyals de tràfic i parterres que deixen la dissortada cruïlla sense senyals indicatius almenys una setmana, si hi ha sort. Aquesta vegada han estat deu dies.
Tota vegada que sóc del parer de tractar els temes amb els "beneficiaris" dels sinistres ocorreguts, aquest matí, he tingut oportunitat d'actuar sobre el terreny i parlar amb l'encarregat de reparar els danys, per cert, un treballador molt amable que coneixia el problema per la seva reiteració. El problema sempre sol ser motivat pels vehicles que circulen per Can Gatxet procedents de la sortida dels Túnels de Vallvidrera, en definitiva de l'Oest, i s'estampen contra els senyals de tràfic del primer parterre o també del segon i altres vegades dels tres existents, depenent de l'excés de velocitat del conductor i de les seves condicions personals. Cal saber que freqüentment els accidents són els caps de setmana ! Comentat el tema amb l'operari referit ha convingut, lògicament, que les reparacions dels danys són absurdes a la vista de la realitat, i per tant, un malbaratament de diners que no resol el tema.
Així doncs, per tal d’aportar suggeriments positius al problema,i comentat previament el problema entre l’esmentat treballador i jo, m’ he compromès a fer les propostes alternatives següents:
1a.- Millorar l'enllumenat de la cruïlla amb postes –tal vegada enfocats als senyals- de més intensitat i específics per a les ja referits senyals de tràfic.
2a.- Substituir les actuals borades dels tres parterres que tenen una alçada màxima de 35 centímetres, per unes de més altes, almenys de 50, amb la corresponent senyalització fluorescent o lumínica que visibilitzin molt més l'existència dels senyals referits.
3a.- Eliminar el gir a l'esquerra dels vehicles que circulem per Can Gatxet per entrar al Passeig de Can Picanyol, la qual cosa permetria eliminar senyals i un parterre.
4a.- Suprimir l'encreuament des de Can Picanyol cap a Mira-sol deixant només la incorporació a la dreta cap a Can Gatxet direcció Centre ciutat.
Tot plegat tal vegada inútil, però cal no perdre l'esperança en benefici de la ciutadania perjudicada i dels pressupostos municipals que reduirien el capítol de despeses i aconseguiríem una millora de la mobilitat circulatòria d'una vegada per totes. Sempre i quan la regidor de Mobilitat ho consideri pertinent.