La comercialització i posada en marxa del barri de Volpelleres Centre finalitzarà el 2015. FOTO: J. Armadàs

"Les grans marques són les locomotores del comerç"

Canvis en la vida de Josep Romero. Fa mesos va passar de ser regidor de Comerç a ocupar-se també de l’urbanisme de Sant Cugat. Actualment és tinent d’alcalde i té dos regidors delegats sota seu i continua al capdavant d’aquestes dues grans àrees

Va demanar a l’alcaldessa seguir regint l’Àrea de Territori i Comerç?
Jo no he demanat cap responsabilitat. Va ser cosa de l’alcaldessa. Jo li vaig comunicar que estava disposat a anar allà on pogués ajudar. Som molts regidors i crec que en aquesta àrea puc aportar molt.

Què pot aportar ?
La meva experiència i el meu coneixement de la ciutat des del punt de vista humà i des del punt de vista físic.

Vostè ha substituït Conesa a Urbanisme. Quins reptes té la ciutat en aquest àmbit?
En aquest moment és importatíssim mantenir la ciutat endreçada. No és el moment de grans obres ni grans infraestructures. Altrament, des del punt de vista de planejament de la ciutat, com que no tenim tantes pressions podem pensar com encarem la ciutat a fi de projectar el creixement de Sant Cugat d’una manera tranquil·la i consensuada. La ciutat ja està planejada en un 90%.

Què queda per fer?
La zona de Can Fontanals situada entre l’empresa farmacèutica Boehringer i l’Hospital General i el Turó de Can Mates. Pel que fa al nombre d’habitants encara podem créixer, però no ho farem d’una manera molt nombrosa.

Sant Cugat tindrà més de 100.000 habitants?
Aquest és un límit raonable per viure amb l’espai i la tranquil·litat de què parlàvem abans.

Deixem l’urbanisme i anem a parlar de comerç. Quin model vol aplicar per a la ciutat?
Nosaltres hem dissenyat la ciutat amb un concepte: volem que a tots els barris de la ciutat es pugui anar a fer la compra i que al centre s’hi “vagi de compres”. M’explico: cada barri ha de poder subministrar els productes de necessitat bàsica i el centre de la ciutat ha de ser un gran aparador comercial on tots els veïns del municipi vinguin a mirar aparadors i, en definitiva, a consumir d’una altra manera.

Què li cal ara al comerç local?
Al seu dia vam impulsar una ordenança per eliminar les zones fredes limitant la instal·lació d’immobiliàries i entitats bancàries. Aquesta pràctica va ser un èxit, però vam ser massa ambiciosos volent fer-ho massa extens. Ara, bancs i immobiliàries tanquen i ja no cal aquest límit, així és que estem estudiant la possibilitat de canviar-ho. Tenim moltes persianes abaixades. Ara el problema no és qui es posarà a segons quines zones, el que volem és que s’hi posi algú.

És compatible el petit comerç amb les gran marques sense que hi hagi conflicte?
L’Ajuntament ha de pensar en el veí i en el consumidor. Si un ciutadà busca alguna cosa i no la troba a Sant Cugat marxarà fora a buscar-la. Per tant, hem de procurar que hi hagi el màxim d’oferta possible, tenint en compte que a la gent li agrada tant el petit comerç com les marques de moda. Hem d’escoltar la demanda. No ens preocupa que vinguin grans marques perquè molt sovint fan de locomotora del comerç en general.

Quan estaran plens de vida el Mira-sol i el Volpelleres Centre?
El Mira-sol Centre ja s’està començant a comercialitzar. La nostra previsió és que estigui ple d’aquí un any més o menys. Volpelleres és una altra història. Per no interferir amb el projecte de Mira-sol l’hem deixat una mica de banda. Posar en marxa simultàniament dos projectes pot saturar els operadors.

Llavors, entenc que el Volpelleres Centre no estarà ple fins a l’any 2014?
Primer acabarem la comercialització de Mira-sol i després ens centrarem en Volpelleres. S’ha de calcular uns dos anys tot i que no és el mateix la comercialització que la posada en marxa.

Com li agradaria que fos Sant Cugat l’any 2015?
Hem de fer veure a les empreses que s’han de generar més llocs de treball. Aquesta és ara la nostra prioritat i el desig més gran.

Josep Romero té 55 anys i una llarga experiència al govern local. Va ser regidor de Descentralització amb l’exalcade Joan Aymerich. Coneixedor de la realitat comercial , va ser nomenat regidor de Comerç per l’exalcalde Lluís Recoder. Quan aquest va fer el salt a la Generalitat i Mercè Conesa va ocupar l’alcaldia, va ser designat regidor de Territori. A les llistes de CiU a les municipals va ocupar el número 4 i des del mes de maig encapça l’Àrea d’Urbanisme i la de Comerç.