L'Autònom, el gran desconegut (VIII)
Precises pensar en un negoci adequat en funció de les necessitats que detectis que hi ha al teu sector de coneixement
Durant les darreres setmanes hem parlat del que significa ser autònom, repassem una per una:
1. Precises pensar en un negoci adequat en funció de les necessitats que detectis que hi ha al teu sector de coneixement, i de l'entorn si és un negoci físic.
Pensem en un exemple. Què creus que funcionarà millor a Catalunya, un restaurant de menjar casolà, mediterrani o "tapes", o un negoci d'empanades argentines per a emportar-se? En principi sembla que el primer, oi? Però si en aquest poble hi ha una comunitat molt gran d'argentins que viuen, potser si en comptes de "per a emportar-se", els ofereixes gaudir de les nostres terrasses típiques afegint Mate o alguna beguda típica, potser arrases.
A l'espanyol del carrer, li podran agradar per tastar-les o comprar-les en un dia especial, però potser no estem acostumats a omplir-nos amb la massa gruixuda de les empanades diàriament. Doncs, fes un estudi de mercat de la zona, investiga, pregunta i assabenta’t bé del tipus de gent que hi viu al voltant. Si és una zona de gent predominantment jubilada, posaràs una botiga de roba de nens? No sé si els jubilats poden gastar-se diners en roba pels nets. Ells gasten en joguines, en tot cas, i en prendre un cafetó bé de preu.
Investiga l'entorn!
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.