La digitalització avança a pas ferm i un 53,8% dels més grans de 65 anys ja assegura realitzar en línia les gestions personals o de la llar. FOTO: Cedida

TOT i més

La "banca en línia"

“El canal que ofereix un major nivell de satisfacció entre els majors és, sobretot, la banca mòbil i la banca per internet”

Gairebé un 54% dels més grans de 65 anys fa gestions bancàries en línia, encara que només un 18% prefereixen operar de forma digital. La majoria fan les gestions en persona i un 64% prefereixen recórrer als punts d'atenció presencial. Els canals més utilitzats són els caixers de les sucursals, encara que un 52% utilitza algun canal digital. El canal que ofereix un major nivell de satisfacció entre els majors és, sobretot, la banca mòbil i la banca per internet. La satisfacció amb les oficines bancàries també és alta, mentre que la menor satisfacció és per l'atenció telefònica.

Són algunes conclusions de l'Estudi de satisfacció de més grans de 65 anys que les patronals bancàries han elaborat per analitzar la percepció sobre les entitats financeres.

La digitalització avança a pas ferm i un 53,8% dels més grans de 65 anys ja assegura realitzar en línia les gestions personals o de la llar. Parlem de gestions amb empreses de serveis com ara el banc, asseguradora, operador de telefonia o companyies d'energia; així com gestions amb l'administració pública tals com pagar taxes i impostos, o gestions amb Hisenda o la Seguretat Social.

El caixer automàtic és el mitjà més emprat, per un 87% dels enquestats. El segueix l'oficina, a la qual acudeixen un 80% dels més grans (percentatge que puja fins al 85% per als més grans de 80 anys). Per la seva banda, un 47% del sènior usen la banca mòbil i un 44% la banca per internet.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.