Eines de programació per a totes les edats
El ventall d’eines per a aprendre a programar és ampli
Cal, però, triar-ne algunes d’acord amb l’edat de les criatures.
Aquí presentem alguns recursos que poden ser útils:
• Scratch: és una plataforma per aprendre a programar d’una manera senzilla i divertida. Es tracta d’una iniciativa del Massachusetts Institute of Technology (MIT) i està pensada per a criatures d’entre vuit i dotze anys.
• Snap: un entorn de programació molt similar a l’Scratch, tot i que amb una aparença menys infantil.
• App Inventor: permet crear aplicacions de mòbil de manera intuïtiva i fàcil. El seu públic objectiu són adolescents d’entre catorze i dinou anys; de fet, és una eina de capçalera en molts instituts catalans.
• Python: es tracta d’un recurs més avançat, dissenyat per a adolescents que ja tenen una base de programació informàtica i volen anar més enllà.
• Lego WeDo: inclou un joc de construcció de Lego amb motors, sensors, una bateria i altres peces. S’aconsella jugar-hi a partir dels set anys.
• Arduino: es tracta d’una placa electrònica programable. Amb algunes dosis de creativitat, permet fabricar-hi tot tipus de robots. El seu públic són joves que cursen la secundària.
• Raspberry Pi: més que una placa electrònica és un ordinador complet; un aparell de dimensions petites, assequible i manejable. Se’n recomana l’ús a partir dels darrers cursos d’ESO i en el batxillerat.