Esforç i constància
L’experiència acumulada, el criteri que proporciona el fet d’haver fet processos d’assaig i error, el temps dedicat a reflexionar sobre allò essencial de la nostra existència fa que l’opinió de la gen
He pogut conversar amb alumnat que es feien retrets per la manca d’esforç que els ha portat a no assolir objectius. En el procés d’escolarització no han aconseguit el nivell d’autoexigència que socialment se’ls demana. Família i escola tenen la funció d’acompanyar per reforçar hàbits i rutines adequats. Entorns sobreprotectors propicien individus autocomplaents. Les diferències de rendiment acadèmic de l’alumnat sovint segueixen patrons que separen persones responsables de persones poc fiables en les seves tasques.
Amb millors prestacions coincideixen sovint persones amb el seu temps lliure estructurat amb entrenaments, assaigs, monitoratge en esplais, conservatori. Per contra, qui malbarata el temps lliure en fer scroll en pantalles, ús abusiu de xarxes socials, videojocs i altres passatemps, tard o d’hora acaba pagant la factura.
No canvies el teu caràcter com qui adquireix un superpoder. Els superpoders de l’esforç i la constància es construeixen dia a dia. I ja se sap: un superpoder comporta sempre una gran responsabilitat. Que la constància us acompanyi!
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.