L'Ajuntament informa sobre les opcions als afectats amb preferents

L'arbitratge es un sistema extrajudicial i voluntari que ofereix gratuïtament la Junta Arbitral de Consum de Catalunya per resoldre conflictes de consum entre ciutadans i empreses

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), ubicat al vestíbul de l’Ajuntament de Sant Cugat ha obert un nou canal de comunicació per informar sobre el procés d’arbitratge de consum pels afectats amb participacions preferents de Bankia i de Catalunya Caixa. L'arbitratge es un sistema extrajudicial i voluntari que ofereix gratuïtament la Junta Arbitral de Consum de Catalunya amb la missió de resoldre, amb caràcter vinculant, conflictes de consum entre ciutadans i empreses que acceptin l'arbitratge. Les resolucions dictades en aquestes vistes, tenen el mateix valor que una sentència judicial i s'han de complir.

Preferents de Bankia
Els clients de Bankia amb preferents i altres productes híbrids que vulguin solucionar aquest problema a través d’un arbitratge, hauran de presentar una sol·licitud a la seva oficina bancària abans de les dotze de la nit del 30 de juny. Això ho hauran de fer amb un formulari habilitat per aquesta entitat. Bankia engloba Caja de Ávila, Bancaja, La Caja de Canarias, Caixa Laietana, Caja Segovia, Caja Rioja i Caja Madrid.

Cas Catalunya Caixa
En el cas de Catalunya Caixa, des de l'abril el Fondo de Reestructuración Ordenada Bancaria (FROB) ha habilitat la possibilitat de demanar l'arbitratge per aquells casos de deute subordinat amb venciment de Catalunya Caixa. Fins aleshores l'entitat financera únicament acceptava arbitratge en les participacions preferents.

Per informar-se sobre aquest procés i tramitar les sol·licituds, els ciutadans poden contactar amb l’OMIC trucant al número de telèfon 010 o al correu electrònic omic@santcugat.cat.

 
Comentaris

Destaquem