Uns setanta assistents han escoltat, després d’un dinar relacional, els consells del director de BicMania.com, Lluís Serra, considerat un gurú del posicionament empresarial a les xarxes socials. Aquest dirigent de la Federació de Comerciants de Montmeló ha explicat que l’emprenedoria és una questió de valors i en aquest sentit n’hi ha quatre que són la clau de l’èxit. “Cal començar amb un somni que esdevingui un projecte i afrontar-lo amb una actitud positiva. Per donar-li forma i que acabi tenint èxit s’ha de tenir compromís treball i organització i, òbviament no abandonar la professionalitat.", ha explicat Serra.
Serra ha comentat el potencial que tenen les xarxes socials i concretament Twitter com a eina que permet alhora conèixer les opinions dels consumidors i promocionar productes o serveis. “Twitter permet interactuar amb els teus contactes sense haver d’anar a fires i congressos”, ha comentat. Per acabar, ha recomanat als assistents que facin una transformació que els dugui “de l’offline a la nova era digital 2.0” i que no tinguin por al comerç en línia ni a les xarxes socials.
La nova llei de Comerç
El segon ponent de la jornada ha estat el director General de Comerç, Josep Maria Recasens, que ha avançat alguns dels detalls del que serà la nova llei de Comerç i Serveis de Catalunya. El conferenciant ha dit que el nou cos normatiu modernitzarà la legislació aplicable al sector regulant aspectes com els horaris d’obertura o el calendari de festius.
Recasens ha volgut també deixar clara l’aposta del Govern català quant a model de comerç. “Som partidaris del comerç urbà com a eix dinamitzadors de les ciutats”. En relació a aquest punt, ha mantingut que una vegada superada l’etapa de vianantitzar la majoria de centres urbans de les ciutats “el proper repte és fer aquests centres més accessibles i millorar-ne l’aparcament. Vic és, segons el polític, un bon model a seguir en aquest sentit.
Serra ha comentat el potencial que tenen les xarxes socials i concretament Twitter com a eina que permet alhora conèixer les opinions dels consumidors i promocionar productes o serveis. “Twitter permet interactuar amb els teus contactes sense haver d’anar a fires i congressos”, ha comentat. Per acabar, ha recomanat als assistents que facin una transformació que els dugui “de l’offline a la nova era digital 2.0” i que no tinguin por al comerç en línia ni a les xarxes socials.
La nova llei de Comerç
El segon ponent de la jornada ha estat el director General de Comerç, Josep Maria Recasens, que ha avançat alguns dels detalls del que serà la nova llei de Comerç i Serveis de Catalunya. El conferenciant ha dit que el nou cos normatiu modernitzarà la legislació aplicable al sector regulant aspectes com els horaris d’obertura o el calendari de festius.
Recasens ha volgut també deixar clara l’aposta del Govern català quant a model de comerç. “Som partidaris del comerç urbà com a eix dinamitzadors de les ciutats”. En relació a aquest punt, ha mantingut que una vegada superada l’etapa de vianantitzar la majoria de centres urbans de les ciutats “el proper repte és fer aquests centres més accessibles i millorar-ne l’aparcament. Vic és, segons el polític, un bon model a seguir en aquest sentit.