Per Roca el món digital està canviat la manera de treballar de les empreses i "la nova plataforma per treballar és Internet i no l'ordinador". Internet és l'espai per resoldre les necessitats de comunicació on es poden posar continguts, gestionar informació, producció de documents, etc. Roca ha explicat que el moment en el qual ens trobem, "de totes les eines que ara tenim, algunes seran només per experts i altres per usuaris". Entre els exemples que ha donat, Google treballa amb estratègies integradores de serveis de missatgeria (gmail), vídeo (youtube), documents (drive), etc; mentre que Facebook ho fa amb un sol servei on hi ha fotografia, missatgeria, etc.
La digitalització
Genís Roca ha analitzat el procés de digitalització de les empreses i ha destacat que "tot producte que muta a digital transforma els serveis i genera oportunitats". La digitalització per tant, redefineix els serveis de les empreses i crea nous serveis als usuaris com la gestió de les audiències amb les bases de dades, la comunicació personalitzada amb els consumidors a través de les xarxes socials. Així Roca ha fet especial èmfasi al canvi de filosofia de les empreses per analitzar quin és el millor canal per arribar als seus consumidors finals.
Entre les reflexions que ha fet, Roca ha manifestat que cada persona ha de trobar el soci adequat per complementar allò que es necessita i que "el risc és confort en la incertesa". Unes premisses que s'han acompanyat a la seva estratègia personal de "només fer allò que la gent demana a través d'un full de ruta basat en preguntes que contestin a dades". Per Roca el següent pas és aconseguir enviar comunicació personalitzada en temps real per dispositiu mòbil. Un repte que ha deixat sense resposta perquè encara no s'ha aconseguit.
Crear sinergies empresarials
Per la seva banda, el tinent d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació, Carles Brugarolas, ha presentat aquestes jornades com un espai de trobada entre les empreses per crear sinergies i "explotar els coneixements de totes les empreses per crear ocupació", tant en la fase d'emprenedoria, el creixement i el màrqueting exterior. Segons Brugarolas és molt important que els empresaris interactuïn perquè Sant Cugat esdevingui "un entorn relacionat amb activitats econòmiques de primer nivell". La jornada ha continuat amb un elevator pitch on diferents empresaris i emprenedors han exposat amb un màxim de 3 minuts les seves empreses i propostes per donar-se a conèixer i crear sinergies amb altres empresaris presents. Més tard, una taula rodona sobre les característiques de l'ecosistema emprenedor i un espai de networking durant els vespres dels tres dies.
Sota el lema "Sant Cugat, punt de trobada" es calcula que la visitin unes 50.000 persones. La 12a edició, organitzada per la Fundació Sant Cugat Actiu, serà molt variada i també inclou la Nit de l'Art. L'acte inaugural se celebra aquest divendres 31 de maig, a les 18:30 hores a la plaça d'Octavià. Descarrega't el programa sencer de la Mostra. El programa també el trobaràs encartat a la revista del TOT.
Xarxes socials:
Segueix l'actualitat de la Mostra amb l'etiqueta #MostraSantcugati #Nitdelart
Coneix les activitats de la mostra