Uns 850 corredors han participat en la 25a edició de la cursa d'orientació escolar que s'ha celebrat aquest 6 d'abril a l'escola Turó de Can Mates i el parc del Turó de Can Mates. La cursa, ja consolidada a la ciutat, és organitzada per l'Ajuntament de Sant Cugat a través de l'OMET.
Durant la prova, els participants han hagut de completar un itinerari seguint unes fites i uns punts de control en el menor temps possible. Com a novetat d'enguany, cal destacar que s'han dut a terme dos tipus de sortida i marcatge. Així ho ha explicat Lluís Cumellas, membre de la Junta Directiva de Senglar Orientació: "Enguany, hem fet una diferenciació amb dues sortides, cosa que encara no havíem fet mai. Ara per ara, estem molt contents perquè així hem descongestionat una mica les sortides".
Així doncs, en les categories prebenjamina i benjamina, s'han dut a terme el sistema de marcatge tradicional, amb targeta de paper i marcatge amb pinça. En canvi, en la resta de categories s'ha fet ús de la targeta digital, fet que facilita les tasques d'organització.
Lluís Cumellas s'ha mostrat satisfet amb l'evolució de la cursa i la participació en l'esdeveniment: " Han participat al voltant de 850 persones i, ara mateix, aquesta és la cursa d'orientació que s'ha mantingut durant més anys al llarg del temps d'Espanya. No ha deixat de fer-se mai".
Una introducció a l'orientació
La cursa fomenta la introducció a l'orientació entre els més joves a través de l'esport. En aquest sentit, Cumellas ha ressaltat que es tracta d'una "manera de gaudir de l'esport" i que l'orientació "és un joc de cerca del tresor, on has d'anar buscant petites fites en un espai molt controlat com és aquest".
Cumellas ha destacat que "la base de l'orientació és el mapa": "Molta gent es pensa que és la brúixola, però la brúixola només serveix per saber on és el nord. El mapa, si el saps llegir correctament, et diu on ets i cap a on has d'anar. El mapa és el nostre terreny de joc".
Els resultats de la cursa d'orientació es podran consultar a través de la pàgina web de l'OMET, i l'entrega de premis es durà a terme durant la jornada de la Festa de l'Esport de Sant Cugat.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.