Joan Casas: “Marc Márquez ha aportat el que faltava a MotoGP: emoció i espectacle”

Aquest santcugatenc de 35 anys forma part de l’equip LCR Honda des del 2006, amb el qual ha renovat per una temporada més

El santcugatenc Joan Casas es va introduir en el món de la mecànica de motocicletes de competició amb el també santcugatenc Rubèn Xaus, pilot amb qui va compartir equip entre els anys 1998 i 2004.

Com es troba al seu equip, a l’LCR Honda MotoGP, que té com a pilot oficial l’alemany Stefan Bradl?

Hi estic molt a gust. Amb aquest equip portem treballant junts des de l’any 2006, i tant de bo que estiguem junts molts anys més. A l’equip som menys de vint persones. Pensi que en un equip oficial hi ha unes 40 persones. Som pocs, però ben avinguts.

Quin balanç fa del seu equip en el mundial d’aquest 2013?
No vam començar gaire bé, amb dues caigudes a Qatar, en la primera cursa, i, a Jerez, en la tercera. Després vam remuntar una mica i vam fer un segon lloc a Laguna Seca (en la novena cursa), per darrere de Marc Márquez, amb pole position inclosa. Després vam tornar a patir una davallada. I a Malàisia, quan quedaven tres curses per acabar el mundial, el nostre pilot, Stefan Bradl, va caure i es va trencar el turmell. No vam poder córrer ni a Malàisia ni a Austràlia i no vam puntuar. Al final hem quedat setens.

Quin és l’objectiu per a la pròxima temporada?
Estar al darrere de les motos oficials: del Marc Márquez, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo i Valentino Rossi. Però l’any que ve també hi haurà el Pol Espargaró, l’Scott Redding i el Bradley Smith. No serà fàcil... Però serà el nostre tercer any a MotoGP i hem de millorar. Ha de ser caixa o faixa. A Bradl li falta aquell punt de creure’s que pot estar al davant.

Els aficionats a les motos han gaudit d’una temporada espectacular.
Ha estat molt divertida. Marc Márquez ha aportat el que faltava a MotoGP: emoció i espectacle. MotoGP necessitava un canvi com aquest. A la gent li agrada com condueix i tot el que fa. A veure si entre el Pol Espargaró i l’Stefan Bradl aconsegueixen lluitar per estar al davant, perquè no sempre siguin els mateixos pilots...

El títol de Márquez, merescudíssim!
Sí és que no ha fallat! I era debutant...! S’ha superat! Va caure a Mugello, però en la resta de curses, o bé ha guanyat, o bé ha fet podi. Ja es veia que aniria ràpid, però no m’esperava que guanyés el mundial. També falta veure què hauria passat si Pedrosa i Lorenzo no s’haguessin fet mal... Però també és cert que ell no ha fallat. Si segueix així, l’any que ve guanyarà totes les curses. Márquez guanyarà molts més anys. Ja ha batut els rècords de Rossi i ara superarà els dels mundials.
Aquest any, Márquez els ha fos psicològicament tots. És mol llest. Per a mi, actualment és el millor. Al carrer tothom parla de Márquez. És simpàtic, sempre riu... Té una relació molt bona amb els seus mecànics. A mi m’agrada molt. És el meu preferit. Va ràpid perquè el que fa li encanta. Ho viu. Tot el dia està sobre la moto. Abans els pilots feien més gimnàs. Ara, tot el dia van sobre la moto.

Com és la MotoGP?
És un circ, com el futbol, que mou molts diners. A Espanya se segueix molt perquè hi ha molts pilots catalans i espanyols al capdavant, i també patrocinadors espanyols. És normal que aquí es visqui tant.

El motociclisme català, el millor.
Tots els que estan davant són catalans. Per això hi ha molts pilots estrangers que vénen a córrer el Campionat d’Espanya, perquè és un trampolí per córrer a Moto3.

Quin és el futur del motociclisme català?
Maverick Viñales , que ja està a Moto2, i Luis Salom, encara que aquest és mallorquí
Lorenzo té fama de ser antipàtic...
La gent el té com a antipàtic. He parlat amb ell i em sembla una bona persona. Tots els pilots són molt correctes. Són gent molt normal.

 
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?