Molinera i de Azpiazu tornaran a participar en la Panda Raid amb l'Equip de Sant Cugat

En la competició només poden competir Seat Panda o Seat Marbella i els participants recorren 2.000 quilòmetres pel Marroc durant 7 etapes

L'Equip de Sant Cugat competirà un any més, i ja van 3, a la Panda Raid, una cursa que se celebra del 29 d'abril al 5 de maig pel Marroc. Amb això, els seus pilots, Joan Molinera i Ubald de Azpiazu, buscaran fer-se un lloc en el podi de la categoria 4x2, una categoria en la qual participaran més d'un centenar de vehicles.

En aquesta ocasió, Joan Molinera, el qual participa amb un Seat Marbella del 1986, participarà amb Antoni Massó de copilot. Molinera té un deute pendent la cursa, i és que en la darrera edició, no va poder participar en patir una avaria mecànica 2 dies abans de la competició: "Aquesta baixa d'última hora de l'any passat em fa incrementar la il·lusió d'aquesta edició. Hem de tenir en compte que els nostres cotxes són antics i tenen un manteniment delicat". Per la seva banda, Massó, que ja va participar en la Panda Raid dels Monegres, es mostra il·lusionat de fer el salt a la Panda Raid del Marroc: "Tinc moltes ganes de viure aquest component d'aventura i de gaudir amb l'equip. Espero ajudar en tot el que pugui".

Joan Molinera, Antoni Massó i Ubald de Azpiazu, d'esquerra a dreta, de l'Equip de Sant Cugat. FOTO: Nielo Ballart

Joan Molinera, Antoni Massó i Ubald de Azpiazu, d'esquerra a dreta, de l'Equip de Sant Cugat. FOTO: Nielo Ballart


En el cas d'Ubald de Azpiazu, el mirasolenc participarà en la seva 5a Panda Raid amb un Seat Panda del 1986 i amb Josep Keldenich de copilot, després de fer-ho les 2 primeres vegades per lliure. De Azpiazu, a més, ja sap el que és estar en el podi, i és que mentre que el 2018 va ser bronze, en la darrera edició va ser plata: "La nostra il·lusió és acabar en el TOP-10 de la competició, però intentarem lluitar per fer podi".

La cursa es dividirà en 7 etapes i farà un recorregut de més de 2.000 quilòmetres entre zones de pista i desert per la frontera entre el Marroc i Algèria sense poder utilitzar sistemes de geolocalització, i és que la cursa s'allunya dels mecanismes de la tecnologia, i la brúixola, el roadbook que proporciona l'organització i la intuïció dels equips són les úniques eines que tindran els pilots. La classificació del Panda Raid es basa en un sistema de puntuació que té en compte la navegació -cal complir amb tots els controls de pas- i la velocitat mitjana en alguns sectors de l'etapa. En aquesta edició, 290 participants competiran en la Panda Raid, dels quals 127 ho faran en la modalitat de 4x2, havent-hi pilots dels Estats Units, Polònia, Bèlgica, Holanda, Alemanya, Portugal o Itàlia, entre altres nacionalitats.

La Panda Raid, a més, té un vessant solidari, i és que els pilots ajuden amb materials a les escoles berbers. La Fundació GoodPlanet, que realitza accions com compensació de les emissions de carboni, estimarà també una emissió conjunta en tunelades mètriques de CO₂, i l'equip de l'organització invertirà els diners equivalents a aquestes emissions per a comprometre's amb el medi natural i social.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem