La campanya de Nadal ha deixat un gust agredolç al comerç local. Agre perquè la crisi i la conseqüent debilitat del consum han tornat a ser els protagonistes. I dolç perquè malgrat que tothom profetitzava poc menys que l’apocalipsi en el pitjor any de la crisi, el comerç ha mantingut més o menys el mateix nivell de caixa que la temporada anterior.
La presidenta de l’Associació Sant Cugat Comerç, Mayte Pérez, coincideix amb la diagnosi i afirma que “no hi ha hagut cap patacada” i que més o menys el resultat ha estat l’esperat.” També ha fet palès un canvi d’hàbits de consum en la ciutadania en revelar que durant els primers dies de rebaixes gairebé va haver-hi més moviment comercial que els dies previs al Nadal o el dia de Reis.
Amb aquesta resposta i veient les dades del conjunt de Catalunya, es pot concloure que (a grans trets) s’ha superat la prova. Pimec ha xifrat la caiguda de les ventes en un 3% de mitjana al petit comerç català mentre que la davallada arriba al 15% si sumem el consum en grans superfícies.
La veu dels comerciants
Isabel Godall és la responsable de la perfumeria Elisabet del carrer Valldoreix i ha notat una davallada de ventes respecte l’any anterior. “La gent ha comprat menys i més barat comparant amb anys anterior”. La botiga de roba Icaro, en canvi, ha complert els seus objectius. La propietària de la botiga, Dori Fernández, explica que “a l’últim moment la cosa es va animar i va haver-hi molt moviment abans de Nadal i Reis. Ens ha anat una mica millor que l’any passat.”
Un altre sector que acostuma a tenir un pic al Nadal és el dels llibres. La directora de la llibreria Mythos, Esther Gorchs, comenta que respecte l’any passat la caixa ha tingut més o menys el mateix volum. “Respecte els anys gloriosos s’ha notat molt la diferència que ja vam començar a notar fa 2 anys i l’any passat es va accentuar”. Respecte els llibres més venuts han destacat la biografia d’Steve Jobs, el nou treball de Carlos Ruíz Zafón i un llibre de cuina del cuiner Ferran Adrià.
Pel que fa les joguines, Ignasi Cabanas, responsable d’Els Tres Reis, afirma que els temps han canviat i que malgrat la davallada estan contents. De cara el futur recepta noves maneres de fer les coses per adaptar-se. Cristina Asensio, de la botiga de joguines Afizònia manté que “ha anat prou bé la venta però molt més fluixa que altres anys. Els motius que ella apunta com a responsables són l’augment de la competència i, òbviament, la crisi.
La presidenta de l’Associació Sant Cugat Comerç, Mayte Pérez, coincideix amb la diagnosi i afirma que “no hi ha hagut cap patacada” i que més o menys el resultat ha estat l’esperat.” També ha fet palès un canvi d’hàbits de consum en la ciutadania en revelar que durant els primers dies de rebaixes gairebé va haver-hi més moviment comercial que els dies previs al Nadal o el dia de Reis.
Amb aquesta resposta i veient les dades del conjunt de Catalunya, es pot concloure que (a grans trets) s’ha superat la prova. Pimec ha xifrat la caiguda de les ventes en un 3% de mitjana al petit comerç català mentre que la davallada arriba al 15% si sumem el consum en grans superfícies.
La veu dels comerciants
Isabel Godall és la responsable de la perfumeria Elisabet del carrer Valldoreix i ha notat una davallada de ventes respecte l’any anterior. “La gent ha comprat menys i més barat comparant amb anys anterior”. La botiga de roba Icaro, en canvi, ha complert els seus objectius. La propietària de la botiga, Dori Fernández, explica que “a l’últim moment la cosa es va animar i va haver-hi molt moviment abans de Nadal i Reis. Ens ha anat una mica millor que l’any passat.”
Un altre sector que acostuma a tenir un pic al Nadal és el dels llibres. La directora de la llibreria Mythos, Esther Gorchs, comenta que respecte l’any passat la caixa ha tingut més o menys el mateix volum. “Respecte els anys gloriosos s’ha notat molt la diferència que ja vam començar a notar fa 2 anys i l’any passat es va accentuar”. Respecte els llibres més venuts han destacat la biografia d’Steve Jobs, el nou treball de Carlos Ruíz Zafón i un llibre de cuina del cuiner Ferran Adrià.
Pel que fa les joguines, Ignasi Cabanas, responsable d’Els Tres Reis, afirma que els temps han canviat i que malgrat la davallada estan contents. De cara el futur recepta noves maneres de fer les coses per adaptar-se. Cristina Asensio, de la botiga de joguines Afizònia manté que “ha anat prou bé la venta però molt més fluixa que altres anys. Els motius que ella apunta com a responsables són l’augment de la competència i, òbviament, la crisi.