Quan creem una web o e-commerce ens centrem en el disseny i el desenvolupament.
Un error generalitzat, un cop tenim la web, es que ens oblidem d’aquesta o l’anem actualitzant amb notícies i productes. Però poca cosa més, ens pensem que per estar a Internet ja està tot fet. És en aquest punt en el qual una web passa de ser una inversió a una despesa per un simple motiu, no mesurem i no analitzem.
Sense analítica, no sabem què funciona i què no, què fan els usuaris i si troben el que busquen a la primera o no. I per tant no podem corregir la nostra web per vendre més.
Què podem mesurar a la nostra web?
• El nombre d’usuaris diaris i per franja horària.
• A través de quins canals arriben a la nostra web (Facebook, Twitter, Google...). Així podreu invertir més en els canals que atrauen més públic.
• Què fan a la web, podreu saber com es comporten, quines pàgines miren i el temps mitjà.
• Tecnologies que usen: sabreu si es connecten des d’un mòbil o un ordinador i de quina mida és la pantalla. Així podreu optimitzar el contingut per aquests dispositius.
Sens dubte l'analítica ha arribat a ser un punt clau en el desenvolupament de qualsevol negoci que vulgui tenir les portes obertes a Internet.