Durant el primer trimestre del curs escolar 2010-2011 es va enquestar a 1.700 estudiants d’ESO de tot Catalunya per investigar el potencial de les noves tecnologies en l’ensenyament. Aquest estudi durarà diversos anys, però en aquesta primera fase s’ha centrat en avaluar les millores en la ortografia i s’ha pogut constatar que els estudiants de secundària que utilitzen continguts digitals a l’aula milloren un 20% en les proves d’ortografia.
En alguns casos, aquest percentatge abasta el 50%. En canvi, en els centres on no s’utilitzen continguts digitals la millora ha estat del 3,9%.L’estudi també destaca que les noves tecnologies aplicades a l’educació motiven més als alumnes, que es mostren més disposats a l’hora de fer els seus exercicis que quan utilitzen eines tradicionals.
Aquestes són algunes de les principals conclusions de l’estudi elaborat per investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Ramon Llull i el centre CETEI Fundació Joan XXIII, entitat organitzadora de la trobada ITworldEdu Summit 2011, que tindrà lloc els dies 26 i 27 d’octubre a Barcelona.
En alguns casos, aquest percentatge abasta el 50%. En canvi, en els centres on no s’utilitzen continguts digitals la millora ha estat del 3,9%.L’estudi també destaca que les noves tecnologies aplicades a l’educació motiven més als alumnes, que es mostren més disposats a l’hora de fer els seus exercicis que quan utilitzen eines tradicionals.
Aquestes són algunes de les principals conclusions de l’estudi elaborat per investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Ramon Llull i el centre CETEI Fundació Joan XXIII, entitat organitzadora de la trobada ITworldEdu Summit 2011, que tindrà lloc els dies 26 i 27 d’octubre a Barcelona.