El Ple Municipal de Sant Cugat del Vallès ha mostrat el seu rebuig al projecte de macrocentre comercial projectat a Cerdanyola i que preveu un complex de 57.000 metres quadrats. L'impacte negatiu pel comerç santcugatenc i els afectes en la mobilitat de la zona són les principals objeccions.
L'Ajuntament ha presentat al·legacions al pla urbanístic aprovat per la Generalitat de Catalunya i que contempla el desenvolupament d'aquesta àrea entre Cerdanyola i Sant Cugat. El projecte, ja en els tràmits finals, contempla també 5.400 habitatges i 1,5 milions de metres quadrats de sostre per a activitats econòmiques. Des del Consistori reinvidiquen una redimensió a la baixa de tot plegat. Hi han votat a favor el govern d'ERC-MES, PSC i CUP i Junts per Sant Cugat, mentre que Ciutadans s'ha abstingut.
Habitatge, comerç i empresa
El projecte del Centre Direccional fa anys que està damunt la taula i ha patit algunes modificacions i aturades. De fet, inicialment es preveia un macrocentre comercial de més de 100.000 metres quadrats, que ara ha quedat reduït.
La Generalitat de Catalunya ha fet l'aprovació provisional del projecte i ara queda pendent l'aprovació definitiva, després de valorar les al·legacions rebudes. Un cop aprovat definitivament, ja hi haurà la base urbanística per començar la comercialització de l'àrea.
Sant Cugat ja ha mostrat en més d'una ocasió el seu rebuig al macrocentre comercial.
Comerç i mobilitat
Les preocupacions principals a Sant Cugat són per les conseqüències pel comerç i per la mobilitat. Un sector comercial que ja està vivint moltes dificultats i que veu com el macrocentre pot ser un cop defintiu. Des de l'Ajuntament no entenen la necessitat del projecte, tenint en compte la presència de centres propers com el Baricentro o el mateix Sant Cugat Centre Comercial. "Una ciutat sense comerç és una ciutat morta", alertava la tinenta d'alcaldia de Comerç, Elena Vila.
Pel que fa a la mobilitat, el temor és que es col·lpasi encara més una zona que en hores puntes ja acumula molt trànsit. Des de l'Ajuntament asseguren que les noves construccions podrien generar un trànsit de 46.500 desplaçaments diaris. És per això que es demana un estudi més profund i que es redimensioni el projecte a la baixa.