L'alumnat de la classe de 2n de l'escola Pins del Vallès està preparant la diada de Sant Jordi amb un projecte de cocreació literari. Entre tots els alumnes de la classe s'han disposat a crear un conte ambientat en alguns llocs emblemàtics i èpoques històriques de Sant Cugat que han estudiat a l'escola.
Concretament, la classe s'ha dividit en 5 grups i cada un s'encarrega d'escriure un capítol, seguint la història on l'ha deixat el grup anterior. A partir d'una pluja d'idees inicial on van pactar els personatges, l'ambientació i la trama, cada grup aporta idees noves. Tot i que cada grup només s'encarrega del seu capítol, al final d'acabar cada un es proposen tres opcions de continuïtat de la història i tota la classe vota. D'aquesta manera els alumnes saben com comença la història, però no com acabarà.
Alhora, el conte està vinculat a un altre projecte de l'escola sobre Sant Cugat. Els alumnes han visitat alguns espais emblemàtics de Sant Cugat com el Monestir i el Teatre-Auditori i estan estudiant les seves entitats i tradicions. Per aquest motiu, el conte està vinculat a espais i èpoques històriques de Sant Cugat que han estudiat. Amb tot, el dia de Sant Jordi presentaran el resultat final a l'escola i les famílies.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.