Salvador Brotons, director de l'OSSC: “Hem de ser exigents i arribar al màxim que puguem”

El director de l'Orquestra Simfònica Sant Cugat (OSSC) estrena temporada al Teatre-Auditori amb la Simfonia Saint-Saëns

El Teatre-Auditori de Sant Cugat ofereix aquest divendres, 11 d'octubre, la Simfonia Saint-Saëns a les 20:00. Amb aquest concert, l'Orquestra Simfònica Sant Cugat obre la temporada. Per parlar de tot plegat, el TOT Sant Cugat entrevista al director, Salvador Brotons.

Quin balanç fa de la temporada anterior de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat?
Vam acabar la temporada passada molt brillantment. L’Orquestra crec que està en un bon moment. Un moment de molta exigència i de creixement. Estem fent proves a la gent que entra nova...   El país està creixent i hi ha molta gent que toca bé i que no té feina. Hem d’aprofitar que tenim més nivell... I, per descomptat, la meva exigència ha de ser màxima. No em puc queixar... Els concerts són ambiciosos i els programes són difícils perquè la gent de l’equip s’hagi de posar les piles. No pot ser que ens adormim i que ens conformem. Hem de ser exigents i arribar al màxim que puguem.

Comença la temporada aquest divendres 11 d'octubre amb la Simfonia Saint-Saëns...
És molt espectacular. És una obra preciosa de dalt a baix. De fet, és l’única simfonia que es toca de Saint-Saëns. La primera i la segona no es toquen massa. La trobo molt apropiada per començar una temporada. És una estructura romàntica... Tothom l’entén... És molt bonica.

Completa aquest concert una obra de Manuel Torralba...
A mi sempre m’agrada potenciar la música catalana. Sobretot de joves compositors i no tan joves. Aquest noi estudia molt, té molt de talent i escriu amb molta facilitat. És una obra molt ben escrita, Primitive Ceremony. A més, destaca també el concert per a piano número 25 de Mozart, interpretat per la pianista Carmen Yepes. És dels darrers concerts de Mozart. Una obra de dalt a baix. És un concert molt lluït.

Al novembre, la 4a de Brahms...

El mestre Piccorelli em va proposar fer-la i li vaig dir: endavant! És una simfonia extraordinària. És un repertori romàntic conegut i és molt satisfactori per a tothom.

Aquest concert inclou també El Triple de Beethoven

L’interpreta el Trio Da Vinci format per tres joves que ho fan molt bé. Aquí volem donar oportunitat a la gent jove d’aquí que està treballant molt. A banda d’això, també completa el programa Fantasia fílmica de la compositora Gloria Villanueva.

I el febrer la 5a de Xostakóvitx...

Home aquesta és l’estrella! És potser la simfonia més popular i més tocada de tot el segle XX. És  una simfonia perfecta. Xostakóvitx la va compondre en un moment delicat de la seva vida quan el van criticar moltíssim perquè  feia una música que no s’entenia. En resposta d’això, va compondre una obra que agradés a tothom. És una obra mestra!

Quines emocions li evoquen?
Jo soc un gran fan de Xostakóvitx. Sempre ho he estat. Per a mi és el gran geni del segle XX.  A mi sempre m’ha agradat moltíssim i trobo la seva obra d’una profunditat extraordinària. Era una persona que va patir molt...

Tanca temporada amb l’Òpera Werter...
El mes de maig faig el 3r i 4t acte de l’Òpera Werter de Jules Massenet amb les germanes Ariadna Moraleda i  Inés Moraleda, soprano i mezzosoprano, respectivament i amb el tenor santcugatenc Marc Sala. Completa el programa Suite L’Arlésienne de George Bizet. És un concert molt insòlit. Déu-n’hi-do! Serà una prova de foc!

De cara a la temporada que ve teniu previst incorporar directores?

En temporades passades ja n'hem incorporat. Fa temps vam convidar Roit Feldenkreis, resident a Sant Cugat i d'origen israelià. Però, abans que tot, el que poso com a condició és que tinguin una gran qualitat. M'agrada convidar directores sempre que la qualitat estigui per davant. No només pel fet de ser dona han de tenir les portes obertes. M'agrada molt convidar-les i estic molt a favor de la igualtat, però no les convido pel sol fet de ser dona. Aquest any no hi ha directores, però hem programat una obra d'una dona compositora i  fa dos anys vaig programar una obra d'Elisenda Fábregas. Intentem fomentar la igualtat, però pensa que la majoria de compositors són homes.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem