Sant Cugat ja es prepara ver viure la gran diada de Sant Jordi aquest dimecres, 23 d'abril. Així, la plaça d'Octavià, el carrer de la Torre i el carrer Major acolliran un total de 95 paradetes de llibres i roses, on participaran 12 llibreries i petites editorials, 9 floristeries i 74 entitats i partits polítics.
La regidora de Cultura, Núria Escamilla (Junts), ha destacat la importància de la jornada. “El 23 d’abril celebrarem Sant Jordi i visualitzarem encara més com els llibres i la literatura estan presents en les entitats del municipi, que se sumaran a celebrar la Diada amb una trentena d’activitats per apropar el Sant Jordi a tota la ciutadania. Podrem gaudir de les activitats de les biblioteques i els mercats municipals, els clubs de lectura i els espectacles de música, màgia i dansa, que es faran arreu del municipi.”
Així mateix, Valldoreix i els barris de La Floresta, de Volpelleres, del Monestir de Sant Francesc i de Les Planes seran alguns dels escenaris on es desenvoluparan diversos concursos, actuacions i jocs relacionats amb el Dia del Llibre i la Rosa.
El TOT també hi serà
El TOT Sant Cugat estarà present amb una parada a la plaça d’Octavià. Qui s’apropi podrà conèixer el nou Món Sant Cugat i entrar en el sorteig d’un lot de llibres d’autors santcugatencs. A més, es repartirà un punt de llibre fet per l’artista local Tatiana Blanqué en motiu dels 40 anys del TOT.
Programació
Durant tot el 23 d'abril s'han preparat diverses activitats per commemorar la diada.
- De 9 a 21 h: Fira de Sant Jordi a la plaça d’Octavià, carrer de la Torre i Carrer Major (Ajuntament)
- De 10 a 12 h: “Faves comptades” especial Sant Jordi a la plaça d'Octavià (Cugat Mèdia)
- De 16.30 a 18.30 h: Diada de Sant Jordi a Valldoreix a l'Escola Ferran i Clua (EMD Valldoreix i col·labora: Escola i AFA Ferran i Clua)
- De 17 a 19.30 h: Diada Sant Jordi a Volpelleres a la plaça Rabassaires (Associació de Veïns del barri de Volpelleres i col·labora: Ajuntament de Sant Cugat, Mercat de Volpelleres, Petit Milú i Kinder)
- De 17 a 20.30 h: Sant Jordi a La Floresta al casino de la Floresta Organitza (El Senglar Cultural de La Floresta i col·labora: A.E. La Floresta i l’Ajuntament de Sant Cugat)
- De 17.30 a 20 h: Sant Jordi infantil a la plaça d’en Coll (Òmnium Sant Cugat del Vallès i Xarxa Monestir Sant Francesc i col·labora: Institut Joaquima Pla i Farreras, El Celler de llibres, Escola de Música Tradicional de Sant Cugat)
- 17 a 18.30 h: Un Sant Jordi de Cultura Popular a la plaça de l’Om (Bastoners de Sant Cugat i col·labora: La Unió Santcugatenca i l’Ajuntament de Sant Cugat)
- 19 h: Un Sant Jordi de Cultura Popular a la plaça Augusta (Entitat Sardanista de Sant Cugat i col·labora: Ajuntament de Sant Cugat)
- 19 h: Un Sant Jordi de Cultura Popular a la plaça d’Octavià (Societat Coral La Lira)
- 19 h: Ballada i entrega de premis del concurs literari "Petits fragments dansats" a la plaça de l’alcalde Magí Bartralot (Esbart Sant Cugat)
- 20 h: Un Sant Jordi de Cultura Popular a la plaça de l'U d’octubre (Diables de Sant Cugat)
Més enllà de Sant Jordi
Més enllà de la tradicional fira llibretera, la programació d’aquest any, que s’allargarà fins el 8 de maig, inclourà una trentena d’activitats per a tots els públics: clubs de lectura, concerts, tallers infantils, concursos de microrelats i videopoemes, i espectacles de màgia, dansa i teatre.
Una de les activitats més destacades de Sant Jordi és la Taula d'Escriptors del TOT Sant Cugat, que enguany ha celebrat la seva 12a edició i que ha aglutinat més d'una cinquentena d'escriptors del municipi que han publicat un llibre en el darrer any.
Activitats Sant Jordi 2025 a Sant Cugat
Dimarts 22 d'abril
- Del 22 d’abril al 8 de maig: Taula d’intercanvi de llibres al vestíbul de l'Ateneu (Ateneu)
Dijous, 24 d’abril
- 18.15 h: Poemes i cançons a la Llar d'Avis de Sant Cugat (Llar d'Avis de Sant Cugat i col·labora: Ajuntament de Sant Cugat)
- 19 h: Llengua, cultura i identitat a l'Ateneu (Ateneu)
- 19 h: Parlem amb Anna Enrich a la seu d'Òmnium Sant Cugat del Vallès (Òmnium Sant Cugat)
Divendres 25 d'abril
- De 17 a 19.30 h Sant Jordi al Casal de Les Planes (Casal de Les Planes i col·labora: Espai Jove, Casal infantil de Les Planes, Associació d'Avis Racó de l'Amistat i Comissió de Festes)
- 20 h: Concert de Sant Jordi al Teatre-Auditori Sant Cugat (Ajuntament de Sant Cugat)
Dissabte, 26 d’abril
- De 10 a 14 h: Sant Jordi a Mira-sol al Casal Mira-sol (Coordinadora Sociocultural de Mira-sol)
- De 10.30 i 12 h: Dracs i altres bèsties a la Biblioteca de Volpelleres-Miquel Batllori Origami (Biblioteca de Volpelleres-Miquel Batllori)
- 11 h: Llegim en família: Pirates a la Biblioteca de Mira-sol Marta Pessarrodona (Biblioteca de Mira-sol Marta Pessarrodona)
- 11 h: Cub d’històries a la Biblioteca Central Gabriel Ferrater (Biblioteca Central Gabriel Ferrater)
- 16.30 h i 18 h: La màgia de l’Àlex Gilabert al Cafè Auditori, del Teatre-Auditori Sant Cugat (Ajuntament)
Diumenge, 27 d’abril
- 12.30 h: Concert de Sant Jordi amb l’Orquestra Fusió Sant Cugat al Celler Modernista (Associació Orquestra Fusió)
- 19 h: Factoria de Dansa al Teatre-Auditori (Ajuntament)
- 21 h: Jeb Patton Quartet al Cafè Auditori, del Teatre-Auditori Sant Cugat (Ajuntament)
Dimarts, 29 d’abril
- 19 h: Espai Poètic: amb Pol Vouillamoz al Bar Mono (plaça d'Octavià, 6) (Associació Gabriel Ferrater)
Dimecres, 30 d’abril
- 9.30 h: Itinerari Gabriel Ferrater (Associació Gabriel Ferrater i col·labora: Consorci per la Normalització Lingüística)
- 20 h: Dones dramaturgues a la Biblioteca Central Gabriel Ferrater (Biblioteca Central Gabriel Ferrater)
Dijous, 8 de maig
- 19 h: Entrega de premis del Concurs de Videopoemes a la sala d'actes de l'Ateneu (Ateneu i col·labora: Associació Gabriel Ferrater i Òmnium Cultural Sant Cugat)

Cartell de Sant Jodi 2025. FOTO: Cedida
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.