contingut promocionat
sc trade center

 

Alèxia Porqueras: "Les empreses busquen més flexibilitat i el pagament per ús"

Fa més de 20 anys que el SC Trade Center dona servei a les empreses de Sant Cugat

Parlem amb Alèxia Porqueras, directora corporativa del SC Trade Center des de l'any 2013, sobre les oportunitats d'emprendre i créixer empresarialment a Sant Cugat i dels avantatges d'instal·lar-se a un espai com el SC Trade Center.

Sant Cugat s'ha convertit en un pol d'atracció empresarial, quins són els seus actius més preuats per a una empresa perquè s'estableix a la ciutat?
Fa més de 20 anys que donem servei a Sant Cugat i els nostres clients sempre han valorat la bona ubicació logística. Sant Cugat és la Plaça Catalunya de l'àrea metropolitana, la proximitat a l'AP-7, la B-30 i altres vies de comunicació com la C-16 (Túnels de Vallvidrera), faciliten l'accés al centre de Barcelona i la interconnexió provincial. Això ha estat una prioritat per als nostres clients/empreses a l'hora d'establir-se, des de delegacions de multinacionals fins a empreses locals, autònoms o emprenedors. A més, durant aquests anys Sant Cugat ha crescut amb la consolidació de nous barris i amb la pandèmia s'ha continuat produint, i confirmat, la migració de les grans capitals cap a ciutats més petites. Una tendència iniciada fa temps que avui es revigoritza, prioritzant tot allò que beneficia les persones i les famílies, no només l'empresa: escoles, universitats, mercats, associacions culturals i esportives, zones verdes i proximitat a entorns naturals i parcs naturals, i Sant Cugat ens ofereix tot això. Tot això converteix el SC Trade Center en una molt bona opció Km0, tant per als que han vingut a viure aquí com per a aquells que volen ubicar-se en una cruïlla de camins.

Tenint en compte com ha canviat en els darrers anys el món empresarial, ara com ara, cal col·laborar més que competir?
Totalment, és el moment de sumar entre tots, de connectar persones i empreses per arribar més lluny. Ho veiem al dia a dia de la nostra Smart Community. Clients que col·laboren dins de la mateixa comunitat amb altres professionals del mateix sector en moments reals de demanda, donant serveis que serien impossibles sense una gran plantilla i pagant-se entre ells únicament els recursos consumits. És el nostre "pagament per ús" entre empreses aplicat a les seves pròpies necessitats. La varietat de sectors de la nostra Smart Community i també la proximitat els permet tenir a prop tot tipus de professionals i serveis, dels quals necessites dia a dia.
En el nostre cas, amb col·legues del nostre sector col·laborem amb altres centres Workspaces d'Alacant, Bilbao, Burgos, la Corunya, Madrid, Múrcia, Sevilla, València, Vigo, Vitòria i Saragossa, i oferint als nostres clients ubicacions per a les seves reunions fora de Barcelona, i pagant-ne només l'ús puntual. Això resultaria impossible sense la col·laboració del conjunt.

T'assessoren perquè trobis l'espai que millor s'adapti a les teves necessitats FOTO: Cedida

Creieu que el model telemàtic o híbrid continuarà, com afecta això al SC Trade Center?
La seva continuïtat dependrà de l'economia, creixement vs. recessió, de les possibles onades de Covid i del sector i/o activitat. El telemàtic cent per cent ja s'ha demostrat que, almenys aquí, penalitza molt els equips/persones i la seva interrelació, i de vegades posa nerviosos a directius i accionistes (tenim molts exemples als EUA), però si cal baixar costos i prioritzar equip, continuarà existint.
L'híbrid és l'opció on totes les parts guanyen i actualment és massiu. Ja hi ha empreses que per aquest 2023 afegeixen un dia més presencial, passen del 2/3 al 3/2 (telemàtic/presencial). Tindrem un impacte positiu, som una opció flexible, de pagament per ús (pay x use), cosa que actualment ens valoren molt i que permet als nostres clients créixer i decréixer en espais de treball de manera fàcil i àgil, tant a empreses com a autònoms.

Quin és el perfil de les empreses que habita al SC Trade Center?
Tenim tota mena d'empreses i de diversos sectors. Des de professionals de la consultoria, l'advocacia, el màrqueting, la comunicació, la logística especialitzada, fins a empreses del sector esportiu, l'alimentació, la tecnologia i un llarg etcètera. Totes elles enriqueixen la nostra Smart Community, i sé retroalimenten les unes a les altres col·laborant, com comentava abans.

Quins són els serveis que oferiu?
Sempre diem a un nou client que necessiti el que necessiti, contacti amb l'equip per ajudar-lo i aquesta és la nostra filosofia, 100% enfocats als clients, amb un cartera de serveis com:

  • Oficina Virtual: Domicilis d'empresa
  • Espais de treballs privats, per mesos, dies o hores
  • Coworking compartit per mesos, dies o hores
  • Sales de reunions, sales de juntes i espais per a esdeveniments: Pay per Use
  • Atenció telefònica personalitzada...
  • I molts altres productes o serveis que complementen els anteriors, oferts per un equip que s'encarrega de tot perquè el client es pugui dedicar cent per cent al seu negoci.


D'aquests serveis quins són els que han crescut més els darrers anys i per què?
En els últims anys, ateses les necessitats de cada moment i la incertesa econòmica, han fet que les empreses busquessin més flexibilitat i el "pagament per ús". Potser els més demandats serien aquests tres:

  • Domicilis d'empresa (Oficina Virtual): Per desvincular l'habitatge personal i l'empresarial i geolocalitzar-se en zones de negocis. Moltes empreses han optat per deixar les oficines i tot l'equip continua teletreballant actualment.
  • Despatxos i Coworking per hores: El teletreball no sempre és possible realitzar-lo a casa, ja sigui per espai, per compartir amb altres la mateixa situació o desvincular la vida personal amb la laboral.
  • Despatxos privats–personalitzats: Empreses mitjanes i grans han canviat el model de molts m² a l'oficina convencional a espais de treball privats a Workspaces. L'equip no té taula assignada, i es van combinant els dies de treball presencial, i un cop a la setmana o al mes usen les sales de reunions per estar tot l'equip junts.


Cap on s'encamina el futur del SC Trade Center?
Seguir oferint la nostra Smart Community a empreses i emprenedors, facilitant-los la seva activitat, escoltant-los, adaptant-nos i detectant a cada moment les seves necessitats i les del mercat.

Tant com a empresa gran, com a empresa petita, quins beneficis té ubicar-se al SC Trade Center?
Pertànyer a una comunitat on col·laborar i complementar-se amb altres empreses. I, com he comentat anteriorment, la flexibilitat, el pagament per ús, el ventall de serveis a l'abast, gestionats pel nostre equip de professionals, sempre disposats a ajudar i facilitar el dia a dia.

  Busques despatx per a la teva empresa?

Més informació
 
Comentaris

Destaquem