La companyia ha tancat l’exercici amb uns ingressos un 15% superiors a l’any passat, i arriben als 264.000 milions d’euros.
Quina tasca fa GFT?
És una multinacional alemanya fundada fa 30 anys però que a Espanya va arribar l’any 2011. L’empresa es dedica a fer software en tot el seu cicle, des de la part de manteniment fins a la consultoria on s’inclou la innovació.
En quin àmbit concretament?
GFT prové de Deutsche Bank i ens hem focalitzat en les assegurances per al sector financer. Aprofitem els coneixements que tenim de tecnologia i d’innovació i els coneixements a l’hora de fer projectes al sector financer. Tenim una rotació molt baixa i el nombre de treballadors ha anat creixent. Des del 2003 fins ara hem passat dels 400 treballadors als 1.300. L’any passat vam créixer en unes 300 persones.
En un moment en què s’estan destruint molts llocs de treball, GFT en crea, quin és el mecanisme?
Amb Deutsche Bank es feien projectes per a altres països on el banc tenia presència. Nosaltres hem portat aquest model als seus límits, quant a capacitat d’eficiència i qualitat de manera que el 70% de la plantilla treballa per a projectes internacionals. Això vol dir que es treballa des d’aquí però els clients no estan a Espanya.
Quin és l’objectiu i els avantatges d’aquesta fórmula?
Som capaços de fer projectes amb molt poca presència a casa del client. Això fa que puguem oferir uns costos més interessants als clients internacionals i aquests noten que el que els entreguem és un producte de qualitat igual que el que podria fer una persona al seu costat.
GFT treballa en el sector financer, que a Espanya es troba en situació crítica, ha afectat en els resultats?
Hem crescut molt durant els últims anys, tot i la situació del mercat espanyol, però hem aguantat perquè el mercat internacional ha crescut. I ho ha fet molt. Les situacions a cada un dels països on treballem són diferents, de manera que ens permet tenir un risc menys concentrat a una zona geogràfica i això fa que no afecti al total de l’empresa. Actualment el grup està creixent per adquisicions, de fet el creixement depèn d’això. De mitjana creixem un 10% anualment però l’últim any ha estat un 25%.
Unes xifres optimistes, les previsions segueixen aquesta tendència?
Cada any comencem gairebé de zero perquè els contractes de llarga durada signifiquen al voltant del 30%. La resta pot variar perquè depèn de la inversió que vulguin fer els clients en noves tecnologies però també en la nostra capacitat de penetració en els mercats financers. Les crisis serveixen moltes vegades per reposicionar-te i que els que han fet els deures per endavant se’n surtin amb més facilitat.
GFT ha fet els deures per anticipat?
Hem fet els deures en la mesura que hem pogut. Ens hem fet molt internacionals. Hem desenvolupat suficientment el model de negoci perquè els clients confien que els oferim el mateix servei des de qualsevol punt del món. També hem estat capaços de tenir una estructura molt plana on no tenim duplicitats sinó que la gent s’assigna projectes concrets. No som globals sinó internacionals, perquè ens falta Àsia. Ara tenim presència a Europa i a Amèrica.
Què és el més important a l’hora d’obrir mercats?
Fer-ho per adquisició d’alguna companyia que ja té mercats ocupats i clients que ja treballen sobre el terreny, i no haver de començar de zero. Cal entendre totes les cultures i comprendre-les per actuar amb conseqüència per saber com tractar-los, en funció del país.
També treballen amb els serveis de banca mòbil, quina importància té aquest sector avui en dia?
Hi ha diferents tecnologies que divergeixen i que han nascut a l’entorn de la globalització amb Internet. D’una banda el mòbil i la tendència d’usuari. El telèfon ja és el primer canal de comunicació i d’interacció però cal estudiar bé la informació que es prioritza a cada plataforma perquè l’usuari no vol veure el mateix des del mòbil que des d’un ordinador. L’altre és com ens relacionem socialment, les xarxes socials. Les xarxes són aquí per quedar-se i segurament per convergir perquè no n’hi haurà tantes com hi ha actualment. Una altra cosa que ve és l’Internet de les coses, és a dir, tot connectat a Internet a través del mòbil amb l’ús del Cloud. Finalment, que es pugui connectar el mòbil a les coses. I tot això porta al Big Data, és a dir a una quantitat ingent de dades que es pot aprofitar i explotar.
Què cal fer doncs?
Tenir la capacitat d’absorbir tots aquests canvis tecnològics.
Quina tasca fa GFT?
És una multinacional alemanya fundada fa 30 anys però que a Espanya va arribar l’any 2011. L’empresa es dedica a fer software en tot el seu cicle, des de la part de manteniment fins a la consultoria on s’inclou la innovació.
En quin àmbit concretament?
GFT prové de Deutsche Bank i ens hem focalitzat en les assegurances per al sector financer. Aprofitem els coneixements que tenim de tecnologia i d’innovació i els coneixements a l’hora de fer projectes al sector financer. Tenim una rotació molt baixa i el nombre de treballadors ha anat creixent. Des del 2003 fins ara hem passat dels 400 treballadors als 1.300. L’any passat vam créixer en unes 300 persones.
En un moment en què s’estan destruint molts llocs de treball, GFT en crea, quin és el mecanisme?
Amb Deutsche Bank es feien projectes per a altres països on el banc tenia presència. Nosaltres hem portat aquest model als seus límits, quant a capacitat d’eficiència i qualitat de manera que el 70% de la plantilla treballa per a projectes internacionals. Això vol dir que es treballa des d’aquí però els clients no estan a Espanya.
Quin és l’objectiu i els avantatges d’aquesta fórmula?
Som capaços de fer projectes amb molt poca presència a casa del client. Això fa que puguem oferir uns costos més interessants als clients internacionals i aquests noten que el que els entreguem és un producte de qualitat igual que el que podria fer una persona al seu costat.
GFT treballa en el sector financer, que a Espanya es troba en situació crítica, ha afectat en els resultats?
Hem crescut molt durant els últims anys, tot i la situació del mercat espanyol, però hem aguantat perquè el mercat internacional ha crescut. I ho ha fet molt. Les situacions a cada un dels països on treballem són diferents, de manera que ens permet tenir un risc menys concentrat a una zona geogràfica i això fa que no afecti al total de l’empresa. Actualment el grup està creixent per adquisicions, de fet el creixement depèn d’això. De mitjana creixem un 10% anualment però l’últim any ha estat un 25%.
Unes xifres optimistes, les previsions segueixen aquesta tendència?
Cada any comencem gairebé de zero perquè els contractes de llarga durada signifiquen al voltant del 30%. La resta pot variar perquè depèn de la inversió que vulguin fer els clients en noves tecnologies però també en la nostra capacitat de penetració en els mercats financers. Les crisis serveixen moltes vegades per reposicionar-te i que els que han fet els deures per endavant se’n surtin amb més facilitat.
GFT ha fet els deures per anticipat?
Hem fet els deures en la mesura que hem pogut. Ens hem fet molt internacionals. Hem desenvolupat suficientment el model de negoci perquè els clients confien que els oferim el mateix servei des de qualsevol punt del món. També hem estat capaços de tenir una estructura molt plana on no tenim duplicitats sinó que la gent s’assigna projectes concrets. No som globals sinó internacionals, perquè ens falta Àsia. Ara tenim presència a Europa i a Amèrica.
Què és el més important a l’hora d’obrir mercats?
Fer-ho per adquisició d’alguna companyia que ja té mercats ocupats i clients que ja treballen sobre el terreny, i no haver de començar de zero. Cal entendre totes les cultures i comprendre-les per actuar amb conseqüència per saber com tractar-los, en funció del país.
També treballen amb els serveis de banca mòbil, quina importància té aquest sector avui en dia?
Hi ha diferents tecnologies que divergeixen i que han nascut a l’entorn de la globalització amb Internet. D’una banda el mòbil i la tendència d’usuari. El telèfon ja és el primer canal de comunicació i d’interacció però cal estudiar bé la informació que es prioritza a cada plataforma perquè l’usuari no vol veure el mateix des del mòbil que des d’un ordinador. L’altre és com ens relacionem socialment, les xarxes socials. Les xarxes són aquí per quedar-se i segurament per convergir perquè no n’hi haurà tantes com hi ha actualment. Una altra cosa que ve és l’Internet de les coses, és a dir, tot connectat a Internet a través del mòbil amb l’ús del Cloud. Finalment, que es pugui connectar el mòbil a les coses. I tot això porta al Big Data, és a dir a una quantitat ingent de dades que es pot aprofitar i explotar.
Què cal fer doncs?
Tenir la capacitat d’absorbir tots aquests canvis tecnològics.