David Ferreres va deixar la seva feina en una multinacional per seguir una idea de negoci que li va proposar la que ara és la seva sòcia Rosalyne Chane. L’objectiu era crear un snack saludable, sa i, si és possible, saborós i nutritiu. El repte no era fàcil però van aplicar la investigació i la tecnologia per aconseguir-ho. Van invertir més de 10.000 a investigar la liofilització aplicada a la fruita.
Casual Fruit: Ciència i menjar
El mecanisme consisteix a triturar la fruita, congelar-la i treure’n el gel. Amb un afegit de blat de moro el resultat és un tros de fruita amb una geometria nova, amb petits cràters que li confereixen una textura cruixent. “El que volíem és que no es perdés el valor nutricional de la fruita i que a la vegada el producte fos gustós”, manté Ferreres. El secret és que l’estructura molecular de l’aliment no es trenca i, per tant, manté totes les seves propietats.
Després d’un any i mig investigant van treure el producte al mercat, primer en farmàcies i més tard s’han començat a introduir en cadenes de distribució de supermercats. “Ja estem a Alcampo, Sorli Discau i el Corte Inglés i aviat arribarem a altres supermercats”, assegura el fundador de Casual Fruit.
El negoci ara va força bé i en el que portem del 2013 l’empresa ja ha facturat 75.000 euros i preveuen tancar l’any amb un volum de negoci de 350.000 euros.
Respecte al futur, el repte és créixer a l’exterior. Ara mateix exporten a Finlàndia, al Japó i a França i tenen entre cella i cella aterrar a Dubai. Pel que fa al producte, ja tenen en projecte liofilitzar noves fruites i crear nous aperitius amb la mateixa filosofia.
Casual Fruit: Ciència i menjar
El mecanisme consisteix a triturar la fruita, congelar-la i treure’n el gel. Amb un afegit de blat de moro el resultat és un tros de fruita amb una geometria nova, amb petits cràters que li confereixen una textura cruixent. “El que volíem és que no es perdés el valor nutricional de la fruita i que a la vegada el producte fos gustós”, manté Ferreres. El secret és que l’estructura molecular de l’aliment no es trenca i, per tant, manté totes les seves propietats.
Després d’un any i mig investigant van treure el producte al mercat, primer en farmàcies i més tard s’han començat a introduir en cadenes de distribució de supermercats. “Ja estem a Alcampo, Sorli Discau i el Corte Inglés i aviat arribarem a altres supermercats”, assegura el fundador de Casual Fruit.
El negoci ara va força bé i en el que portem del 2013 l’empresa ja ha facturat 75.000 euros i preveuen tancar l’any amb un volum de negoci de 350.000 euros.
Respecte al futur, el repte és créixer a l’exterior. Ara mateix exporten a Finlàndia, al Japó i a França i tenen entre cella i cella aterrar a Dubai. Pel que fa al producte, ja tenen en projecte liofilitzar noves fruites i crear nous aperitius amb la mateixa filosofia.