L’Associació Àmbit B30, de la qual en formen part Sant Cugat i una vintena de municipis més, va organitzar la jornada B-30: un territori competitiu. Factors per al seu desenvolupament.
L’objectiu era obrir un espai de debat i participació sobre tres factors clau per a la competitivitat de l’Àmbit B30: aconseguir una xarxa de ciutats i una mobilitat àgil que respongui a la realitat del trànsit de mercaderies i persones, la innovació com a element prioritari en la competitivitat de l’economia i l’enfortiment de la indústria com a sector clau per al desenvolupament econòmic i la generació d’ocupació.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va participar en la trobada i va qualificar el sistema que forma la B-30, l’AP-7 i l’R-8 com “una veritable espina dorsal del teixit productiu català”.
Mobilitat i indústria
La jornada va comptar amb dues taules rodones. La primera, sobre la gestió del territori com a factor clau de la competitivat, destacant la necessitat de millorar la mobilitat en una àrea que aplega més d’un milió d’habitants i on es realitzen 500.000 desplaçaments diaris interns i 400.000 desplaçaments addicionals de connexió amb Barcelona.
En una segona taula es va parlar de la indústria avançada, posant damunt la taula el document Estratègies per a una millora en la competitivitat de la indústria a l’Àmbit B30, la qual feia una anàlisi i identificació de propostes que permetin la recuperació del teixit productiu destruït i que millorin la competitivitat de la indústria en l’àmbit de la B-30.
L’alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, va participar en l’acte i es va mostrar favorable a aquesta xarxa entre ciutats: “Les ciutats funcionen com un ecosistema i l’eix que forma la B-30 és com un d’aquests ecosistemes”.