Si alguna cosa saben els emprenedors és que és bàsic tenir xarxa: contactes, amics, coneguts que poden ajudar-te i amb els quals pots col·laborar en qualsevol moment. D'aquesta idea sorgeix Wavee, la xarxa catalana de networking online que aquest dimecres s'ha presentat al saló Bizbarcelona. De la mà del seu fundador, el jove Marc Torras, l'equip de Wavee s'ha passejat pels salons de Fira Barcelona per donar a conèixer el seu novell projecte i el seu lema,"You'll never work alone".
"El nostre target són petites empreses, emprenedors i autònoms i el que intentem és incorporar-les dins de la nostra plataforma, per això anem a col·lectius empresarials, centres de negocis, coworkings, etc. perquè puguin integrar les seves comunitats dintre de l'eina i es puguin beneficiar i col·laborar", apunta. De fet, és una necessitat que ells mateixos també en tenen, ja que per participar en el Bizbarcelona van decidir brodar amb el logo de Wavee unes samarretes corporatives però els hi va costar Déu i ajuda trobar-ne un proveïdor. "Per exemple, ens haguera anat molt bé que la xarxa ja tingués molts usuaris per poder buscar qui ens fes els brodats. Al final vam entrar a Google", reconeix Torras.
L'inici d'aquesta startup, spin off del Smart Community Trade Centre (SCTC) de Sant Cugat del Vallès, se situa al fet que molts dels emprenedors que treballen braç a braç als centres de negocis pràcticament no es coneixen. "Vam veure que aquesta idea no només es podia aplicar als centres de negoci sinó també a les grans patronals".
Del SC Trade Centre a l'exterior
Aquest dimecres s'ha presentat la plataforma al Bizbarcelona, una estrena entre emprenedors i autònoms, que són els seus potencials clients. "Volem donar-nos a conèixer més enllà de Sant Cugat, a Barcelona i rodalia, per començar a tenir els primers registrats i més massa crítica, que és finalment el que busquem", apunta Torras. Actualment la plataforma compta amb un centenar d'usuaris, principalment provinents del SCTC en què s'ubiquen. La plataforma diferencia entre networking per a empreses i comunitats; la primera és un cercador amb filtres "més elaborats" que s'estructura a través d'etiquetes; la segona, pot ser pública o privada.
L'alta per a les empreses és gratuïta, ja que el model de negoci es basa en la venda d'aplicacions professionals que estan dintre de la plataforma. "Estan totes encarades perquè el mateix usuari pugui tindre la seva web o un Marketplace dels seus productes". Creat amb un capital inicial de 600.000 euros més un crèdit ENISA, a hores d'ara cerquen una nova ronda de finançament de 400.000 euros.
Trobareu aquest article i més informació del Bizbarcelona a la pàgina web de Viaempresa.