Els taxistes de Sant Cugat marxen a Terrassa. En una assemblea celebrada a finals de febrer, l’Associació Ràdio Taxi de Sant Cugat i Valldoreix va aprovar per 39 vots a favor i 20 en contra la fusió amb la cooperativa Tele Taxi Terrassa. L’ens compta actualment amb 66 socis i després de la fusió en tindrà 149. Tot i la fusió, els 66 taxis santcugatencs continuaran fent els seus serveis a Sant Cugat com fins ara.
Els motius del sí
Segons una membre de la junta dels taxistes de Sant Cugat, Helga Sánchez, els motius de la fusió són dos. El primer és econòmic; la creació d’una empresa nova amb un 50% de capital santcugatenc i un 50% egarencs permet als taxistes pagar una quota mensual de 130 euros quan fins ara en pagaven 222. La unió d’esforços també permet que els taxis de Sant Cugat incorporin el sistema de gestió de flota que té Terrassa i que elimina la veu de l’operadora dins el taxi. Segons Helga Sánchez “la qualitat del servei millorarà ja que ens modernitzem sense perdre la proximitat amb el client habitual”.
Sant Cugat sense central
Una de les primeres afectacions de l’operació és la desaparició de la centraleta de Sant Cugat. Aquesta oficina es manté oberta només un dia a la setmana (divendres) per reclamacions, cerca d’objectes perduts o informació general. L’altre mala notícia és l’acomiadament de 5 persones: 2 operadores de Sant Cugat i 3 a Terrassa. El nou ens comptarà amb 6 persones a la nova central amb seu a la cocapital del Vallès Occidental.
Els 20 taxistes que van votar no a la fusió ho van fer per motius diferents. Alguns preferien integrar-se amb altres associacions a Barcelona i d’altres no volien perdre la centraleta de Sant Cugat i adoptar el sistema nou de gestió de flota. També hi ha veus que preferien apostar fort per Sant Cugat ja que anar a Terrassa pot significar a la llarga una pèrdua de proximitat amb el client local.
Els motius del sí
Segons una membre de la junta dels taxistes de Sant Cugat, Helga Sánchez, els motius de la fusió són dos. El primer és econòmic; la creació d’una empresa nova amb un 50% de capital santcugatenc i un 50% egarencs permet als taxistes pagar una quota mensual de 130 euros quan fins ara en pagaven 222. La unió d’esforços també permet que els taxis de Sant Cugat incorporin el sistema de gestió de flota que té Terrassa i que elimina la veu de l’operadora dins el taxi. Segons Helga Sánchez “la qualitat del servei millorarà ja que ens modernitzem sense perdre la proximitat amb el client habitual”.
Sant Cugat sense central
Una de les primeres afectacions de l’operació és la desaparició de la centraleta de Sant Cugat. Aquesta oficina es manté oberta només un dia a la setmana (divendres) per reclamacions, cerca d’objectes perduts o informació general. L’altre mala notícia és l’acomiadament de 5 persones: 2 operadores de Sant Cugat i 3 a Terrassa. El nou ens comptarà amb 6 persones a la nova central amb seu a la cocapital del Vallès Occidental.
Els 20 taxistes que van votar no a la fusió ho van fer per motius diferents. Alguns preferien integrar-se amb altres associacions a Barcelona i d’altres no volien perdre la centraleta de Sant Cugat i adoptar el sistema nou de gestió de flota. També hi ha veus que preferien apostar fort per Sant Cugat ja que anar a Terrassa pot significar a la llarga una pèrdua de proximitat amb el client local.