Ignasi Cavallé és l'actual responsable d'estratègia digital de l'agència Estratègia Marketing Digital, que fa anys que s'ubica a les instal·lacions del SC Trade Center. Parlem amb ell sobre màrqueting digital i dels beneficis d'estar al SC Trade Center.
Quina és la història de l'agència Estratègia Marketing Digital?
L'agència es va crear l'any 2008 oferint campanyes de Google i SEO, és a dir, el posicionament en aquest cercador. A poc a poc, a mesura que evolucionava l'entorn i les possibilitats d'internet, es van anar sumant serveis, com la gestió de Xarxes Socials, quan hi va haver el boom de Facebook el 2010. Cada cop, les possibilitats d'una empresa d'utilitzar l'entorn digital són més grans, cada dia sorgeixen noves solucions, possibilitats, eines i, per tant, es tracta d'un entorn en evolució constant. Cal estar al dia de tot per poder aportar valor afegit als clients i, al llarg d'aquests més de 14 anys d'història de l'agència, hem anat evolucionant amb el mercat i la tecnologia oferint un servei global de màrqueting digital a empreses.
Quines perspectives de futur teniu?
El sector del màrqueting digital ha crescut molt. Cada cop hi ha més agències i professionals que ajuden les empreses a millorar la seva presència digital i per a nosaltres la clau està en l'especialització. Particularment ens centrem en el desenvolupament d'un plantejament estratègic de cada projecte i en establir un pla d'acció a mida per a cada cas, amb un nivell de seguiment i servei molt acurats. Pensem que la línia estratègica més adequada amb les nostres característiques i habilitats es basa en dos grans pilars, l'estratègia i el servei, intentem ser una part més de l'equip del client, el seu departament de màrqueting digital, per dir-ho d'alguna manera, on trobaríem, des de la direcció estratègica fins a l'equip operatiu.
Cap on s'encamina el màrqueting digital?
El món de la tecnologia i en aquest cas del món en línia, avança molt ràpidament, està en constant evolució, per tant, és difícil fer plans a molt llarg termini i saber cap on ens portarà tot això. El que si crec, és que cada cop tot allò relacionat amb la intel·ligència artificial i l'aplicació d'algoritmes predictius serà més rellevant i portarà a poder obtenir noves funcionalitats que aportaran molt valor a les empreses i al seu màrqueting. Però el que sempre serà essencial és mantenir la lògica d'un plantejament estratègic correcte, siguin quines siguin les eines de què disposarem, el que continuarà igual és que tot haurà de respondre a uns objectius i una estratègia que s'haurà de marcar, ja que les eines estan al servei de l'estratègia.
Fins a quin punt és important el màrqueting per a les empreses?
Si tenim en compte que la finalitat principal i últim d'una empresa és guanyar diners i que per guanyar diners, inevitablement els has d'ingressar a través de les vendes, sigui de producte o de serveis, el màrqueting es fa imprescindible, ja que aquest és el conjunt de tècniques que tenen com a objectiu principal la venda. Totes les empreses fan màrqueting, de manera conscient o inconscient, però totes venen, per tant, totes estan aplicant tècniques pròpies del màrqueting.
Cal un pressupost molt alt per tenir una bona estratègia de màrqueting digital?
A l'hora d'aplicar un pla d'acció digital, més que no pas un pressupost, jo diria que és necessari invertir recursos. Aquests poden ser monetaris o en format d'hores de dedicació. Un dels avantatges del màrqueting digital és que si saps com fer-ho, pots activar accions sense haver d'invertir grans quantitats de diners. Tot i això, és clar que la quantitat de recursos invertits haurà de ser proporcional a les expectatives de resultats i que el més important de tot és dissenyar una bona estratègia adaptada als teus objectius i recursos.
Per què vau decidir instal·lar-vos al SC Trade Center?
És la segona vegada que escollim el SC Trade Centre per instal·lar-nos. A la primera etapa vam estar uns 4 anys amb una oficina on estàvem tot l'equip. Vam escollir el SC Trade Center, per les seves instal·lacions, que quadraven amb allò que estàvem buscant, i també ens va atreure l'ecosistema d'empreses que hi ha i l'ambient professional que s'hi respira. Ara, allò que ens ha tornat després d'uns anys a Barcelona ha estat la qualitat humana de tot el personal.
Què és el que més valoreu del SC Trade Center?
Sense cap dubte, la qualitat humana del personal que forma part, no només pel que fa al seu professional i eficiència pel que fa, sinó pel que fa a la part més humana i personal.
Quins són els serveis que utilitza i per què?
Els serveis que fem servir més són els habituals per a una empresa, l'espai, la recepció de trucades, tot el que fa referència a l'ofimàtica... En definitiva, tot el paquet habitual que et permet estar pendent de la gestió de l'empresa i el dia a dia i oblidar-te de les gestions més operatives i tedioses que no aporten valor a la teva feina i que agraeixes que algú competent faci per tu, en aquest cas comptem amb SC Trade Center.