Barcelona rebrà la visita de més de 100.000 persones per la celebració del Mobile World Congress, que té lloc entre el 26 de febrer i el 2 de març. Aquesta dada genera una repercussió econòmica per la capital catalana molt important, però els municipis del voltant també se n'aprofiten. És el cas de Sant Cugat.
Qui més ho nota són els hotels santcugatencs, que freguen el 100% de l'ocupació per aquestes dates. El sector de la restauració pot notar algun petit increment, mentre que el comerç local no atrau les butxaques dels visitants del MWC.
"És de les setmanes amb més demanda de l'any", explica Joan Padró, director del Qgat Hotel, que pels dies del congrés ja tenen les habitacions plenes de gent arribada d'arreu del món. Padró assegura que en totes les edicions del MWC omplen l'hotel. "Quan es comencen a omplir els hotels de Barcelona, després venen cap a Sant Cugat", detalla.
Des d'AC Hotel de Sant Cugat també confirmen que del 25 al 28 de febrer ho tenen tot ple. "Tots els anys està ple", expliquen. Habitualment, el client de l'hotel acostuma a ser europeu, i pel congrés ve molta més gent dels Estats Units i d'Àsia. "És la fira més important de l'any amb diferència i la setmana amb més demanda", afirmen.
Els hotels aprofiten aquesta demanda per pujar tarifes. "És la setmana més cara de l'any", asseguren des del Qgat Hotel, tot i que estan per sota dels preus dels hotels a Barcelona. El preu d'una nit d'hotel a Sant Cugat pot superar els 200 euros aquests dies, mentre que en setmanes següents es troben habitacions per sota dels cent euros.
A plataformes com Booking i Trivago ja no queda cap plaça en hotels ni apartaments de Sant Cugat. L'oferta més pròxima és a Rubí i el preu per aquesta setmana és de 240 euros la nit, mentre que per la resta de setmanes ronda els 90 euros.
Comerç i restauració
L'alta ocupació dels hotels suposa centenars de persones relacionades d'arreu del món relacionades amb el Mobile World Congress dormint a Sant Cugat. Però fan activitat al municipi? "Té molt impacte reconeix", reconeix el gerent de Sant Cugat Comerç, Jesús Carballo, sobre els efectes en el comerç i la restauració.
La gran majoria dels visitants només venen a Sant Cugat per dormir. A més, tal com recorda Carballo, la majoria d'hotels estan als afores del municipi, cosa que encara ho fa més difícil.
Qui pot notar un petit increment de la clienta és la restauració: "Els que estiguin al centre poden sortir a sopar per Sant Cugat". Per les botigues no es veu cap diferència en els dies del Mobile i només s'arriben a utilitzar "en cas d'urgència".