L’estiu ha quedat enrere i l’empresariat local ja torna a anar per feina. En la inauguració dels Qgat Business d'aquest dimarts al matí, que organitza l’Associació d’Empresaris de Sant Cugat (AESC), s’ha abordat justament un dels temes de més actualitat durant l’estiu i els darrers mesos.
Les reformes en matèria laboral del Reial Decret Llei 7/2011 en matèria de negociació col·lectiva, així com el nou reglament regulador dels procediments de regulació d’ocupació (ERO) han estat motiu d’anàlisi per l'advocat laborista i soci del bufet Cuatrecasas, Javier Llorente.
Els motius de la reforma
Segons el jurista convidat, l’objectiu de les dues reformes és procurar que les negociacions siguin més fàcils tant en el cas dels convenis col·lectius com en l’aplicació dels ERO. A banda de l’agilització de tràmits i la facilitació de les converses entre patronals, sindicats i autoritats públiques també s’ha volgut adaptar la legislació als actuals temps de crisi on els ERO estan, lamentablment, tan a l’ordre del dia.
Supressió dels convenis provincials
Respecte la negociació col·lectiva, una de les grans novetats és la supressió dels convenis provincials. També destaca la prevalença dels convenis d’empresa per sobre dels sectorials donant així més protagonisme als comitès d’empresa de les empreses per sobre dels sindicats. De la mateixa manera, Llorente destaca la fixació de terminis per negociar un nou conveni quan el que s’aplica ha perdut la seva vigència.
Controlar els ERO's
Un dels principals motius de la reforma de la normativa del 1996 és la unificació de criteris respecte les causes que condueixen a un ERO. En resum, el ponent ha explicat que “s’exigeix més rigor en la presentació de la documentació.”
També ha destacat el fet que l’autoritat administrativa pugui estimar parcialment l’expedient i per tant els efectes respecte els treballadors siguin menors dels que l’empresa pretenia.
Les reformes en matèria laboral del Reial Decret Llei 7/2011 en matèria de negociació col·lectiva, així com el nou reglament regulador dels procediments de regulació d’ocupació (ERO) han estat motiu d’anàlisi per l'advocat laborista i soci del bufet Cuatrecasas, Javier Llorente.
Els motius de la reforma
Segons el jurista convidat, l’objectiu de les dues reformes és procurar que les negociacions siguin més fàcils tant en el cas dels convenis col·lectius com en l’aplicació dels ERO. A banda de l’agilització de tràmits i la facilitació de les converses entre patronals, sindicats i autoritats públiques també s’ha volgut adaptar la legislació als actuals temps de crisi on els ERO estan, lamentablment, tan a l’ordre del dia.
Supressió dels convenis provincials
Respecte la negociació col·lectiva, una de les grans novetats és la supressió dels convenis provincials. També destaca la prevalença dels convenis d’empresa per sobre dels sectorials donant així més protagonisme als comitès d’empresa de les empreses per sobre dels sindicats. De la mateixa manera, Llorente destaca la fixació de terminis per negociar un nou conveni quan el que s’aplica ha perdut la seva vigència.
Controlar els ERO's
Un dels principals motius de la reforma de la normativa del 1996 és la unificació de criteris respecte les causes que condueixen a un ERO. En resum, el ponent ha explicat que “s’exigeix més rigor en la presentació de la documentació.”
També ha destacat el fet que l’autoritat administrativa pugui estimar parcialment l’expedient i per tant els efectes respecte els treballadors siguin menors dels que l’empresa pretenia.