Landmara, la crema d'orujo gallega elaborada per santcugatencs

Àlex Viader i Albert Bou han col·laborat amb una destil·leria familiar de Galícia per elaborar el seu propi licor de crema prèmium

Un viatge a les Illes Cies a Galícia va ser l'espurna perquè els santcugatencs Àlex Viader i Albert Bou es decidissin a elaborar un licor de crema prèmium. Era el 2022 i no tenien cap experiència en el món de la restauració o dels licors.

Però ho van tenir clar: "Ens agrada molt tot el que té a veure amb la sobretaula, el menjar, anar a restaurants i tastar coses noves". Després de molts mesos de proves per trobar la recepta perfecta, les primeres botelles de la crema d'orujo Landmara van sortir al mercat el passat març.

L'esperit emprenedor

"No venim del sector dels licors ni de la restauració, som emprenedors", emfatitzen tots dos, que expliquen que feia temps que volien emprendre un projecte plegats. La idea d'un licor de crema els va sorgir pels bons moments que passaven durant les sobretaules i, aprofitant un viatge a Galícia amb les seves parelles, van investigar sobre aquestes begudes.

"Visitem destil·leries petites i artesanals i vam veure l'oportunitat de crear el nostre producte propi", recorden. Viader i Bou destaquen la tradició gastronòmica i en licor de Galícia, especialment l'orujo, i tenien clar que volien conèixer destil·leries familiars: "Volíem poder parlar-hi directament, explicar la nostra idea i adaptar el producte als nostres gustos". 

"Volíem fer la sobretaula més especial i més llarga"

Així resumeixen el que buscaven: "A les sobretaules sovint et serveixen licors de baixa qualitat, amb una graduació molt alta o amb poc gust. Volíem un producte que fos suau, agradable i que maridés bé amb les postres. No buscàvem crear un producte de gran consum, sinó un que reflectís la nostra filosofia: fer la sobretaula més especial, més llarga i que acompanyés bé el moment de compartir amb família o amics".

 Un cop van trobar la destil·leria ideal, que els hi va proporcionar el coneixement tècnic i la base, van començar mesos de provatures per trobar "l'equilibri perfecte", ajustant els ingredients i les combinacions. "Hem apostat per una crema amb 15 graus d’alcohol, una textura més espessa, però sense ser embafadora i un gust dolç, però equilibrat", defineixen. 

L'èxit del licor

9e0287af ffab 48f3 9adf 2225fe495139

Àlex Viader i Albert Bou FOTO: TOT Sant Cugat

El resultat agradava molt a familiars i amics i, també, en tasts a cegues que organitzaven: "Si a nosaltres ens agrada tant, segurament agradarà a molta altra gent". I és que tenen clar que el seu producte és d'un nivell similar a altres licors de crema del mercat molt consumits, com pot ser el Bailey's

El disseny de l'ampolla va ser primordial, ja que volien transmetre aquesta qualitat de la beguda: "No volíem simplement una ampolla transparent amb una etiqueta. Si tens un producte que consideres millor que la resta i el vols posicionar, la imatge és fonamental". Així presenten una botella pintada i serigrafiada, amb colors que evoquen el mar i Galícia.

La història de Landmara

I és que Landmara vol evocar a aquelles nits de Galícia que van viure. Compartir moments amb amics i la natura i el mar. El nom també troba l'origen en aquest paratge, ja que lanmara prové del gaèlic escocès i significa marea. 

"La idea és precisament aquesta: vincular el nom amb Galícia, el món celta i el mar. Hi vam voler donar aquest sentit dual de terra i mar", emfatitzen.

"Hi ha una barreja d’emoció i negoci"

Al març de 2024 van elaborar la primera remesa de botelles i establiments de Sant Cugat van ser dels primers en oferir-la, aprofitant contactes que tenien. Ara, també es ven a Barcelona i Madrid. A Sant Cugat ara es pot trobar al Lafuente i al General de Begudes de Valldoreix. "Ens imaginem en restaurants on el producte sigui valorat i reconegut. Tant de bo es converteixi en una alternativa de més valor, que la gent l’esculli perquè sap que és millor, amb un gust diferent, més sofisticat", expliquen sobre els objectius a mitjà termini.

Quan se'ls pregunta sobre on s'imaginen Landmara d'aquí a dos o tres anys, són clars: "Hi ha una barreja d'emoció i negoci. Òbviament, com més distribuït estigui i més ampolles es venguin, millor. Però també és cert que no volem maltractar el producte, que és molt bo i no volem que acabi en qualsevol bar". 

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem