Marta de Castro: "Volem que els clients dels hotels surtin de les seves habitacions"

L’Ajuntament de Sant Cugat està en contacte permanent amb els hotels de la ciutat i regularment hi ha reunions on s’intercanvien inquietuds, necessitats i objectius.

Marta de Castro, tècnica de turisme de l’Ajuntament de Sant Cugat fa de pont entre el sector hoteler i l’administració local.

Com definiria l’oferta hotelera de Sant Cugat?
És una oferta molt completa. Tenim hotels de quatre i tres estrelles i també l’oferta de dos aparhotels. Crec que el turista que ve a allotjar-se a Sant Cugat pot triar entre diverses categories i preus.


Els hotels de Sant Cugat tenen pocs anys de vida. Va tard la ciutat?
La majoria són nous. El més antic és l’AC Sant Cugat (antic Novotel), davant de la Televisió Espanyola, i el més nou és el Blue Bay, que va obrir fa dos anys al Parc Empresarial de Vallsolana. El motiu és el potencial d’empreses internacionals que hi ha, sobretot a la zona de Can Sant Joan. Això provoca que hi hagi molt personal d’aquestes multinacionals que s’han de desplaçar a Sant Cugat a fer reunions o visites. El fet d’estar al costat de Barcelona també ajuda. Qualsevol esdeveniment que faci Barcelona és com una taca d’oli que pot afectar les pernoctacions.


Posi alguns exemples.
El mundial de natació va fer augmentar en més de 10.000 les pernoctacions habituals en un any. També passa amb el Mobile World Congress i d’altres.


Està saturat el mercat? Veurem obrir nous hotels?
Crec que s’ha consolidat l’oferta. Entre setmana, que és quan estan més plens, no acostumen a penjar el cartell de complet. Encara hi ha recorregut per captar més pernoctacions, enfocant-nos sobretot en els caps de setmana. 

 
Entenc que a l’Ajuntament li agradaria rebre més turistes...
 Sí, però no turistes de gorra i xancletes, sinó un turisme segmentat. Per exemple, potenciar els esdeveniments esportius a la ciutat.  Un exemple és l’ocupació de cap de setmana amb el campionat de boccia o un campionat de horseball a l’Hípica Can Caldes. Són bons exemples de com la ciutat i els hotels poden treballar junts i beneficiar-se conjuntament d’un esdeveniment. També, en l’àmbit d’esports tenim l’atractiu del CAR, els qual ens envia molts atletes en estades curtes de federacions de diversos esports. Quan el CAR no pot assumir tot el gruix d’esportistes també genera activitat als hotels, sobretot als més propers.  


Què demana l’Ajuntament als hotels?
L’objectiu és la unitat de la plaça hotelera. Cal una imatge de grup, que es coneguin entre ells i que tinguin la llibertat de trucar-se i compartir inquietuds i informació. Això és positiu per a la ciutat perquè fins i tot es poden passar clients si un hotel està ple.


Què demanen els hotels a l’Ajuntament?
Són molt benèvols. El que sí que vam detectar que necessitaven és informació en diferents idiomes sobre la ciutat per donar als seus hostes. També hem proporcionat plafons per posar a les recepcions perquè quan algú arribi sàpiga on és. El que volem és que els visitants no siguin mers espectadors de la vida laboral. Hem d’activar-los perquè després de les reunions surtin de les habitacions i proposar-los activitats seductores per consumir, comprar o sortir a prendre alguna cosa.


Què més s’ha fet per aconseguir aquest objectiu?
Uns talonaris que reparteixen a cada hoste, on hi ha informació i descomptes de caràcter públic i privat. Hi ha ofertes pels museus, el Mercantic, el Teatre-Auditori, hípiques, golf, comerç...


Està funcionant?
És el primer cop que ho provem i encara no en tenim la valoració completa, però sabem que quan un client fa el check in se li dóna el talonari perquè vegi que Sant Cugat no és només el lloc on dorm.


Es veuen estrangers pel carrer...
Sí... No podem fer un recompte i no sabrem si viuen aquí o només hi pernocten, però hem de seguir treballant per créixer en aquesta línia.

Aquesta entrevista forma part del reportatge Sant Cugat, ciutat de turisme de negocis.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem