Més d'un milió de turistes al Vallès Occidental durant el 2015

El turisme ha generat 133 milions d'euros al Vallès Occidental

El Vallès Occidental es va consolidar durant el 2015 com una destinació turística amb més d'un milió de pernoctacions i un impacte econòmic de més de 133 milions d'euros. Són dades de l'Informe anual de la província que elabora la Diputació de Barcelona, que posa de manifest que 1.061.148 persones van dormir en allotjaments vallesans durant l'any passat. Aquest capítol va suposar un impacte econòmic de 75 milions d'euros, els quals s'hi han de sumar 58 milions d'altres despeses.

El 61% de les persones que visiten el Vallès Occidental ho fa per motius professionals, mentre que un 20% aproximadament visita la comarca per vacances o oci. L'estada mitjana ser situa en les 3,7 nits, tot i que el percentatge més elevat (un 30% dels casos) passa dues nits a la comarca. Els visitants valoren en primers llocs aspectes com la seguretat, el caràcter i amabilitat de la gent i l'allotjament. La valoració global que fan és d'un 8,1 sobre 10, valorant també aspectes com neteja, restauració, transport públic, comerç, entorn natural, informació turística, senyalització del municipi...

En relació amb l'oferta, cal destacar un increment de nombre de places als hotels -22 places més que situen la comarca amb un total de 6.034 places-, el manteniment de places de turisme rural, 5 noves places d'apartaments i 271 habitatges d'ús turístic. Aquesta dada és rellevant, ja que situa aquest tipus d'allotjaments com el segon més important de la comarca. El nombre de pernoctacions ha crescut un 2'5% respecte al 2014 i el grau d'ocupació hotelera ha estat del 58% durant el 2015.

"Queda palesa la consolidació de l'activitat turística de la comarca alhora que s'intueix el creixement exponencial d'aquest sector pels pròxims anys", va afirmar el president del Consorci de Turisme, Víctor Puig.

El perfil dels visitants

Un visitant a Sant Cugat
  • El 71,4% són homes
  • El 55% tenen entre 35 i 54 anys
  • 58,7% de turistes del mercat internacional; França (11,2% ), Gran Bretanya (6,2%) i Itàlia (4,6%) encapçalen rànquing
  • 35% de turistes de l’Estat Espanyol. Madrid és la procedència més important (8,4%), seguida d’Alacant (4,9%)
  • 6% de turistes de Catalunya
  • Motivació principal del viatge: un 61,3% són professionals, 19’9% per vacances
  • L’avió és el mitjà de transport més escollit per arribar (48’8%), seguit del cotxe (34’9%) i el tren (10’7%)
  • Més del 40% dels turistes que van visitar la comarca el 2015 ho feien per primera vegada

Els museus, un atractiu

La comarca també té molts equipaments que generen poder d’atracció als visitants. Això ho demostra el fet que el Vallès Occidental té 4 museus al rànquing dels 20 més visitats de tota la província de Barcelona, sent Sant Cugat el número nou. Segons les dades de la Diputació, el Museu de Sant Cugat, que inclou el Claustre del Monestir, va rebre més de 40.000 visites durant el 2015, sent el segon més visitat del Vallès Occidental.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem