L’Ajuntament ha posat en marxa dues línies d’ajudes per afavorir la contractació de persones aturades i el foment de l’autoocupació. La voluntat és contribuir a combatre l’atur i fer que Sant Cugat sigui "un municipi emprenedor, socialment just i cohesionat". Els ajuts, per valor de 150.000 euros en el cas de l’autoocupació i de 413.000 per a la contractació, els atorga l’Ajuntament gràcies al finançament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona dins el marc del Pla Metropolità de Suport a les Polítiques Socials Municipals 2016-2019.
Així, en el cas de les persones que vulguin emprendre un negoci, l'Ajuntament aportarà fins a 4.000 euros per fer front a les despeses relacionades amb la posada en marxa d'un projecte. En el cas de contractacions, es farà càrrec del 50% de les despeses salarials i de Seguretat Social.
El termini de presentació de sol·licituds i documentació és fins al 28 de febrer pel cas de les contractacions i fins al 30 de setembre de 2017 en el cas de l'autoocupació. Els formularis de sol·licitud estan publicats al web de l'Ajuntament.
Per la contractació
Les ajudes per la contractació consisteixen en assignacions econòmiques adreçada a les empreses que contractin persones en situació d’atur . El consistori finançarà el 50% de les despeses salarials i de la Seguretat Social en contractes indefinits d’un període màxim de 12 mesos.
Per ser-ne beneficiàries, les empreses hauran de complir una sèrie de requisits, com no haver contractat en els últims 12 mesos a la persona proposada per a aquesta contractació, no haver realitzat acomiadaments improcedents o expedients de regulació d’ocupació en els 3 mesos anteriors a la data de contractació, formalitzar un contracte laboral de com a mínim 12 mesos o que l’empresa incrementi amb el contracte la plantilla existent.
L'autoocupació
D'altra banda, l’Ajuntament aportarà fins a 4.000 euros per afrontar les despeses associades a l’inici de l’activitat empresarial amb l’objectiu és fomentar l’ocupabilitat, lluitar contra l’atur i contribuir activament a l’emprenedoria. Els ajuts serviran per fer front a les següents despeses:
- La quota de cotització als autònoms dels 12 primers mesos
- Taxa municipal de llicències d’obres per inici d’activitat i ICIO
- Taxa municipal per a l’obertura de l’establiment
- El cost de l’informe tècnic o projecte del negoci
- Les despeses notarials de l’escriptura pública de constitució (màxim 1.000 euros)
- Les despeses del gestor o assessoria dels tràmits d’alta de l’autònom/a o empresa (màxim 500 euros)