Queixes per la telefonia mòbil i els bancs

Les consultes dels consumidors es centren en les tarifes que han de pagar pels subministraments i els serveis de telefonia

Els conflictes amb els subministraments tornen a ser destacables. FOTO: Artur Ribera Els conflictes amb els subministraments tornen a ser destacables. FOTO: Artur Ribera
Directora de l’OMIC, Mercè Álvarez i el tinent d'alcalde de Comerç, Josep Romero. FOTO: A.Mira Directora de l’OMIC, Mercè Álvarez i el tinent d'alcalde de Comerç, Josep Romero. FOTO: A.Mira
Les companyies de telefonia mòbil, les de subministraments i també les entitats bancàries concentren bona part de les queixes que han fet els santcugatencs a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor durant el 2013.

Segons les últimes dades d’aquesta oficina local, les qüestions relacionades amb els serveis són les que han registrat un increment més elevat de consultes i reclamacions, respecte a l’any anterior. En total, s’han fet 3.619 atencions, de les quals, 2.616 han estat consultes i 1.003 reclamacions. Dels expedients de reclamació que ha gestionat l’OMIC, actualment s’ha rebut la resposta de més de 700, i el 38% han estat favorables al consumidor.




Visites a distància
La tendència confirma que cada vegada són més les persones que prefereixen fer les gestions per telèfon o per correu electrònic en lloc de fer-ho en persona. L'OMIC ofereix el mateix servei i es poden fer els mateixos tràmits sense haver de demanar hora i ser atès a l'Ajuntament.

Durant el 2013 s'han realitzat 4.163 atencions, de les quals la OMIC a atès 2.616 consultes i 1.003 reclamacions. En el moment de tancament de l'exercici del 2013 l'OMIC ha tancat 939 reclamacions de les quals el 38% es resolen favorables als consumidors.

 
Comentaris

Destaquem