Una setantena de restauradors s’han unit per impulsar Sant Cugat a Casa, una plataforma digital per promocionar la restauració santcugatenca. Es tracta d’un web que aspira a ser la guia dels restaurants locals i que ofereix la possibilitat als ciutadans de fer comandes a domicili o per recollir.
L'objectiu és que s'hi sumin els 300 locals de restauració que hi ha a Sant Cugat. També es poden fer reserves de taules o fer una consulta als locals. Tot plegat a través d'un pàgina web senzill d'utilitzar i molt intuïtiva.
Ha estat impulsat per l’Associació de Restauració i Oci Nocturn de Sant Cugat i ha comptat amb el suport de l’Ajuntament. Laura Garcia, presidenta de l’entitat, ha ressaltat que és una plataforma sense ànim de lucre, la primera iniciativa d'aquest estil en un municipi català.
Plataforma digital de Sant Cugat a Casa
Alternativa local a Glovo
L'objectiu és convertir-se en l'alternativa santcugatenca a Glovo, que cobra comissions d’entre el 25 i el 42% per comanda als restaurants.“Cada vegada que ens escullen en lloc de Glovo, ens estan ajudant”, ha emfatitzat. A la plataforma, "no hi ha comissions" i s'estableix una "tarifa plana" pels restauradors segons el número de comandes. A més, els propis restauradors reben els diners sense intermediació bancària.
Així, la plataforma permet als santcugatencs contactar directament amb els restaurants i fer la seva demanda. Cada local gestiona l'entrega a domicili. "Els restaurants no estaven preparats per fer delivery. I si pagues un 42% a Glovo, estàs perdent diners", ha denunciat Garcia. Garcia també ha dit que s'han trobat amb moltes traves: "Plataformes que cobren aquestes comissions no els hi fa cap gràcia i no ho han posat fàcil".
"Portem més d'un any molt complicat. Però n'hem tret coses molt positives, com que la restauració de Sant Cugat està molt unida", ha reflexionat.
Suport de l'Ajuntament de Sant Cugat
L'Ajuntament de Sant Cugat ha donat suport a la iniciativa fent difusió de la plataforma i oferint formació als restauradors. L’alcaldessa, Mireia Ingla, ha remarcat que és un projecte per “visibilitzar tota la restauració de Sant Cugat” i que sorgeix de la “necessitat de reinventar-se” que ha posat de manifest la Covid.
Elena Vila, tinenta d'alcaldia de Promoció Econòmica, ha ressaltat que la pandèmia ha demostrat que el comerç i restauració locals són "molt forts" i que han sortit "reforçats" de la crisi. A més, ha destacat que Sant Cugat a Casa és una "iniciativa novedosa en el sector" i que dona resposta a la necessitat de digitalització i als nous hàbits de consum.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.