Sant Cugat, ciutat de turisme de negocis

La gran majoria de persones que s’allotgen als hotels de Sant Cugat no tenen el turisme com a principal motiu del seu viatge malgrat que molts acaben visitant la ciutat de totes maneres

Sant Cugat no és una potència turística. Malgrat que està situada geogràficament a tocar d’una de les deu ciutats més visitades del món no, rep precisament un allau de visitants que vénen a passar-hi les vacances. Ara bé, això no vol dir que el turisme sigui una activitat marginal o que la hoteleria i la restauració no tinguin un paper destacat en l’economia de la ciutat. Per Sant Cugat passen moltes persones alienes al municipi. Pernocten als seus hotels, mengen als seus restaurants, fins i tot fan algunes compres als seus comerços, però principalment hi vénen atrets per dos motius. El primer motiu té molt a veure amb els negocis i el segon, amb l’efecte rebot que arriba de grans esdeveniments que tenen lloc a Barcelona. 

Business friendly’

La majoria dels hotels de Sant Cugat són més barats el cap de setmana. Això és així perquè és quan reben menys nits. El gruix del negoci són persones que visiten la ciutat per negocis. En altres paraules: van per feina. Molts cops aquesta realitat es tradueix en què els clients tenen molt poc temps per visitar Sant Cugat, tot i que ni l’Ajuntament ni els mateixos hotelers han tirat la tovallola. 

 

Des de fa uns mesos, els hotels donen als seus clients un talonari que té l’objectiu d’incentivar tant les compres al comerç local de la ciutat com despertar l’interès pel municipi. Descomptes pels diversos museus de la ciutat, per entrades al Teatre-Auditori, vals de 2x1 al Pitch & Putt, ofertes per passeigs a cavall i rebaixes en comprar ampolles de vi són només alguns dels atractius d’aquesta iniciativa. Aquest talonari no ve sol. 

 

L’Ajuntament també ha distribuït als diferents hotels de la ciutat dos díptics amb la missió d’incitar els clients dels hotels a deixar-se seduir per la ciutat. Un d’aquests porta per nom “Sant Cugat en una tarda” i proposa anar de botigues pel centre, gaudir de la gastronomia i la restauració local, descobrir la natura o endinsar-se en la cultura anant als museus i monuments de la ciutat. L’altre díptic és el de “24 hores a Sant Cugat”. Molts dels visitants ja coneixen Barcelona i, per tant, es busca que passin un dia coneixent més a fons la ciutat on s’allotgen. Les propostes són fer esport a l’aire lliure, visitar el Monestir, tastar la gastronomia local, endinsar-se a Collserola, una tarda d’anar a comprar i una nit al Teatre-Auditori. Sens dubte un paquet molt complet on per un dia es pot fer un tast del bo i millor de la ciutat.  

Tots darrere

El turisme no és una matèria que l’Ajuntament aborda de manera transversal. Els departaments de Cultura, Economia i Comerç hi estan a sobre per diverses raons. Segons Lluís Fernández, director de la Fundació Sant Cugat, “des de l’Ajuntament ens reunim molt sovint amb els hotels i tots ens indiquen que entre setmana funcionen molt bé, però que cal reforçar el cap de setmana”. 

 

Fernández no creu que l’oferta estigui sobredimensionada, però sí que veu que la competència és difícil d’esquivar. “Està clar que competim amb Barcelona, on hi ha més ofertes i més hotels, però no crec que tinguem cap mancança a Sant Cugat”.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem