El corredor mediterrani sí, però millor sota un túnel

La infraestructura ferroviària és una bona notícia per Sant Cugat però l’equip de govern demanarà que es cobreixin les vies per impedir molèsties als veïns

Quan encara està calenta la notícia sobre la declaració de prioritat europea del corredor mediterrani i Sant Cugat ja mou fitxa. I ho fa per reclamar que el Ministeri de Foment soterri el pas de la reclamada infraestructura al seu pas per Sant Cugat. Així doncs, l’alcaldessa, Mercè Conesa, demanarà al Govern espanyol que surti de les urnes el proper 20 de novembre que s’adoptin les mesures correctores per tal de minimitzar l’impacte acústic que suposarà el trànsit de combois de mercaderies, especialment en hores nocturnes.

També hi ha a l’agenda traslladar aquesta demanda al comissari europeu de Transports, Siim Kallas, i al conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que coneix bé aquesta reclamació ja que ell mateix l’havia efectuat anys enrere quan era alcalde de Sant Cugat.

Els detalls de l’operació
Madrid ha d’invertir 7.000 milions en el tram català d’aquesta gran obra. Sant Cugat aspira doncs que aquest pressupost inclogui el cobriment de les línies de Renfe al seu pas pels barris de Coll Favà i Can Magí-Roquetes per evitar molèsties als veïns.Segons afirma l’Ajuntament en un comunicat, “a dia d’avui, ni el Ministeri de Foment ni Adif han acceptat cap de les al·legacions presentades pel consistori en aquest sentit”.

Sense cost per a Sant Cugat
L’alcaldessa de la ciutat, Mercè Conesa, ja avança que l’Ajuntament de Sant Cugat no té a l’agenda econòmica posar ni un cèntim per soterrar o aïllar les vies del tren al seu pas per Sant Cugat. “Econòmicament no ens hi hem d’implicar perquè no és un tema nostre.” També matisa que l’obra que volen que es faci no té perquè ser un soterrament. “Hi ha altres solucions que s’han d’explorar com la d’un fals túnel o altres maneres, però sí demanem que en el seu pas per Sant Cugat el corredor mediterrani compleixi les normatives”. Quan menciona la paraula normativa, Conesa es refereix al fet que les vies no causin un impacte acústic, se segueixin els criteris ambientals adequats i que, en el fons, tots els canvis quedin perfectament integrats a la trama urbana.

L’ajut de l’exalcalde
El fet que l’anterior alcalde de Sant Cugat (i actual responsable de les infraestructures de Catalunya), Lluís Recoder, ja hagués demanat anteriorment mesures similars, pot ser un punt a favor segons Mercè Conesa. “No tinc cap dubte que el conseller ajudarà Sant Cugat en la mesura de les seves possibilitats perquè no demanem res estrany. Només volem que es compleixi la normativa i que els trens que faran soroll s’integrin bé a la ciutat.”

Més informació
 
Comentaris

Destaquem