Entre la repercussió i la qualitat docent
Els punts a debatre han girat especialment en el fet de manifestar-se i adoptar mesures que tinguin una repercussió social i administrativa procurant que aquestes afectin, a la vegada, el mínim en l'educació directa dels alumnes. A més de la mesura tradicional, la vaga, també s'ha proposat no fer colònies ni sortides, tant dins com fora de l'horari escolar, no comprar llibres a les editorials, fer tancades als centres, docència fora de les aules...”Fer una classe davant l'Ajuntament o enmig del carrer, per exemple, que ens vegin”, proposava una professora de l'IES Angeleta Ferrer. Tanmateix, la comunicació i el suport dels pares s'ha valorat com a fonamental dins les propostes.
D'altres proposaven adoptar menys mesures però que aquestes fossin contundents. “No sé a què estem esperant, el curs que bé, amb el panorama que tenim, l'hauríem de començar fent vaga a partir del 12 de septembre”, comentava un professor del CEIP L'Olivera, mentre es valorava la durada de la interrupció de classes.
El manifest
“Ens estan treien la qualitat de l'educació dels nostres alumnes, s'estan carregant l'escola pública” afirmava una mestre d'escola bressol. Aquesta és la queixa que vol portar el col·lectiu de mestres units davant l'Ajuntament, el proper ple municipal. Retallades de plantilla, augment de la ràtio (més alumnes per aula), reducció de beques de menjador, educació especial, material..., substitucions que poden no ser cobertes fins a partir de 10 dies, reducció de sou en cas de baixa perllongada...Aquests són, entre d'altres, els motius que porten el professorat de Sant Cugat a expressar el seu malestar al Ple Municipal i a demanar el suport de l'Ajuntament per “una educació pública que garanteixi una igualtat d'oportunitats”, segons paraules del propi col·lectiu.