La majoria dels santcugatencs posen bona nota a l’estat general de la ciutat. Segons les dades de l’últim observatori sociològic fet amb una mostra de 1.000 persones, el 93% dels ciutadans del municipi posen una nota a la ciutat que va del 7 al 10. La nota mitjana és de 7,3, molt similar a la que s’ha manifestat en diferents enquestes encarregades per l’Ajuntament durant els darrers dos anys. De fet, ens hem de remuntar a final del 2007 per veure una nota inferior al 7. Malgrat això, des de l’any 2003 que aquesta nota se situa molt propera al 7, oscil·lant segons l’any unes dècimes amunt o avall.
El que millor funciona
L’enquesta, realitzada per l’empresa basca Ikerfel amb un pressupost de 50.000 euros, també preguntava sobre una llista tancada d’aspectes relacionats amb la ciutat per detectar el grau de satisfacció dels santcugatencs sobre temes concrets. En aquesta llista, el que més valoren els ciutadans és la tranquil·litat i el poc soroll i la seguretat ciutadana. Amb una nota mitjana de 7,2 aquests dos preceptes passen per sobre de l’oferta d’oci i la recollida de residus, que reben una qualificació d’un 7,1. A poca distància, amb un 7 de mitjana, hi ha l’oferta comercial de la ciutat i la neteja i higiene dels carrers.
Les principals preocupacions
Seguint aquesta llista tancada d’aspectes concrets, el que pitjor funciona a Sant Cugat és tot allò que té a veure amb la mobilitat. Amb un suspens (4,1 de nota mitjana) el que menys agrada als santcugatencs és la manca d’espais per aparcar els seus vehicles. Tot seguit continua a la llista negra el trànsit a la ciutat amb una nota de 5,4 i també amb una aprovat just (5,6 de nota mitjana) l’estat de pavimentació dels carrers de Sant Cugat.
Els serveis més coneguts
De la llista que es facilitava als enquestats, el servei municipal més conegut (88% de la població) és l’assistència sanitària, seguit per la Policia Municipal (80%) i el telèfon d’informació municipal, 010 (70%). Aquests tres serveis també són els més utilitzats per la població. L’assistència sanitària declaren fer-la servir un 75% dels santcugatencs, mentre que el 010 i la policia registren un ús del 38% i 37% respectivament.
A banda d’això, destaca la valoració que es fa del web municipal. Un 64% afirma conèixer-lo i un 84% del santcugatencs enquestats en fan una valoració positiva. Destaca el fet que entre els ciutadans de més de 65 anys, només el 27% el coneixen, mentre que la franja d’edat que més l’utilitza és la que va dels 50 als 64, per buscar informació.
Els grans desconeguts
L’altra cara de la moneda són els serveis que presta l’Ajuntament, que no són del tot percebuts pels veïns del municipi. El que més desconeix la gent són els consells de participació de la ciutat seguit de l’Oficina Sant Cugat Sostenible i l’Oficina de Turisme. Tant els consells de participació com l’Oficina de Turisme són utilitzats per poc més d’un 5% dels santcugatencs. Cal mencionar també el 8,3% d’ús de les escoles bressol i el 13% de l’Oficina d’Ocupació Municipal.
El que millor funciona
L’enquesta, realitzada per l’empresa basca Ikerfel amb un pressupost de 50.000 euros, també preguntava sobre una llista tancada d’aspectes relacionats amb la ciutat per detectar el grau de satisfacció dels santcugatencs sobre temes concrets. En aquesta llista, el que més valoren els ciutadans és la tranquil·litat i el poc soroll i la seguretat ciutadana. Amb una nota mitjana de 7,2 aquests dos preceptes passen per sobre de l’oferta d’oci i la recollida de residus, que reben una qualificació d’un 7,1. A poca distància, amb un 7 de mitjana, hi ha l’oferta comercial de la ciutat i la neteja i higiene dels carrers.
Les principals preocupacions
Seguint aquesta llista tancada d’aspectes concrets, el que pitjor funciona a Sant Cugat és tot allò que té a veure amb la mobilitat. Amb un suspens (4,1 de nota mitjana) el que menys agrada als santcugatencs és la manca d’espais per aparcar els seus vehicles. Tot seguit continua a la llista negra el trànsit a la ciutat amb una nota de 5,4 i també amb una aprovat just (5,6 de nota mitjana) l’estat de pavimentació dels carrers de Sant Cugat.
Els serveis més coneguts
De la llista que es facilitava als enquestats, el servei municipal més conegut (88% de la població) és l’assistència sanitària, seguit per la Policia Municipal (80%) i el telèfon d’informació municipal, 010 (70%). Aquests tres serveis també són els més utilitzats per la població. L’assistència sanitària declaren fer-la servir un 75% dels santcugatencs, mentre que el 010 i la policia registren un ús del 38% i 37% respectivament.
A banda d’això, destaca la valoració que es fa del web municipal. Un 64% afirma conèixer-lo i un 84% del santcugatencs enquestats en fan una valoració positiva. Destaca el fet que entre els ciutadans de més de 65 anys, només el 27% el coneixen, mentre que la franja d’edat que més l’utilitza és la que va dels 50 als 64, per buscar informació.
Els grans desconeguts
L’altra cara de la moneda són els serveis que presta l’Ajuntament, que no són del tot percebuts pels veïns del municipi. El que més desconeix la gent són els consells de participació de la ciutat seguit de l’Oficina Sant Cugat Sostenible i l’Oficina de Turisme. Tant els consells de participació com l’Oficina de Turisme són utilitzats per poc més d’un 5% dels santcugatencs. Cal mencionar també el 8,3% d’ús de les escoles bressol i el 13% de l’Oficina d’Ocupació Municipal.