La presidenta local d'Esquerra Republicana, Mireia Ingla, i el diputat del partit al Congrés de Diputats de Madrid, Joan Tardà, han desenvolupat la proposta sobre el transport públic aquest divendres 13 d'abril en una roda de prensa. Fa unes setmanes, el diputat parlamentari d'ERC, Marc Sanglas, ja va exposar una part d'aquesta petició, que s'havia portat al Parlament en forma de proposta de resolució. Aquest cop, els dos membres d'Esquerra Republicana han exposat les parts de la proposta dins els àmbits municipal i estatal.
El transport urbà al ple municipal
ERC presentarà al pròxim ple municipal, a través del PSC, una moció que, a més de compartir punts amb la proposta ja presentada a la Generalitat, fa especial incisió en tres aspectes del servei d'autobusos interurbà que, segons Mireia Ingla, “té molts dèficits tenint en compte les dimensions de la ciutat”. Es demana una reactivació del pla de mobilitat i unes millores que afectin la freqüència d'autobusos, l'estat de les parades i una connexió entre els centres d'oci nocturn a Sant Cugat. En relació amb aquest darrer punt, Ingla ha criticat el fet que la ciutat no tingui una línia de transport urbà nocturn, cosa que “aboca als joves ha sortit de Sant Cugat per passar-s'ho bé".
L'intercanviador de Volpelleres
Joan Tardà ha explicat que la proposició no de llei té com a objectiu principal que figuri als pressupostos de l'Estat una partida destinada a la construcció de l'intercanviador entre les dues estacions de tren (FGC i ADIF) a Volpelleres. “No volem ni quantificar, només volem que hi aparegui”, ha assenyalat Tardà en relació amb aquesta partida pressupostaria. El diputat d'Esquerra creu necessari i confia en el suport dels altres partits per aconseguir “la màxima unitat d'acció".
El transport urbà al ple municipal
ERC presentarà al pròxim ple municipal, a través del PSC, una moció que, a més de compartir punts amb la proposta ja presentada a la Generalitat, fa especial incisió en tres aspectes del servei d'autobusos interurbà que, segons Mireia Ingla, “té molts dèficits tenint en compte les dimensions de la ciutat”. Es demana una reactivació del pla de mobilitat i unes millores que afectin la freqüència d'autobusos, l'estat de les parades i una connexió entre els centres d'oci nocturn a Sant Cugat. En relació amb aquest darrer punt, Ingla ha criticat el fet que la ciutat no tingui una línia de transport urbà nocturn, cosa que “aboca als joves ha sortit de Sant Cugat per passar-s'ho bé".
L'intercanviador de Volpelleres
Joan Tardà ha explicat que la proposició no de llei té com a objectiu principal que figuri als pressupostos de l'Estat una partida destinada a la construcció de l'intercanviador entre les dues estacions de tren (FGC i ADIF) a Volpelleres. “No volem ni quantificar, només volem que hi aparegui”, ha assenyalat Tardà en relació amb aquesta partida pressupostaria. El diputat d'Esquerra creu necessari i confia en el suport dels altres partits per aconseguir “la màxima unitat d'acció".