L'Ajuntament explica els nous canals de participació ciutadana

Els santcugatencs es preocupen pel temps de resposta de les peticions i el suport de l’Ajuntament

Els ciutadans assistents a l'acte han formulat les seves preguntes, han fet les seves crítiques i han proposat millores pel projecte. FOTO: A.Ribera Els ciutadans assistents a l'acte han formulat les seves preguntes, han fet les seves crítiques i han proposat millores pel projecte. FOTO: A.Ribera
L’Ajuntament ha explicat aquest dilluns els nous canals de participació ciutadana a les entitats, associacions i santcugatencs. A l’acte s'han comunicat les diverses eines d'intervenció pública com per exemple el Consell de ciutat, els Consells de barri i els Consells sectorials. A més, s'ha explicat que “per facilitar la participació ciutadana” ara el torn obert de preguntes en el Ple de l’Ajuntament serà mitja hora abans de començar aquest i que s’hauran de presentar les peticions per avançat. També s’organitzaran sessions d’audiència pública on els ciutadans es podran trobar amb els responsables del Govern per parlar sobre projectes i demandes. Tota la informació es pot consultar a través de la pàgina web participa.santcugat.cat, els díptics informatius i els actes que proporciona l’Ajuntament, a més d’una exposició itinerant, per intentar arribar al màxim nombre de ciutadans.

La segona part de l’acte ha constat d’un torn obert de paraula on el públic assistent ha exposat els seus dubtes. Als ciutadans presents, en general, els hi ha semblat una bona idea aquest projecte encara que no han deixat de fer les seves crítiques. Les principals preocupacions han estat el temps de resposta de les possibles peticions formades en aquests nous canals d’intervenció ciutadana, el compromís de l’Ajuntament per resoldre les queixes formades, les competències que assoliran els consells de participació i la presencia d’una comissió de seguiment per a tots els temes tractats. El regidor de Participació Ciutadana, Francesc Carol, ha respòs que “encara falta matissar aspectes del Reglament del Consell de Barris i que per tant moltes de les coses que hi ha a comentar encara s’han d’acabar d’elaborar”. De totes formes, també ha explicat que “si l’Ajuntament ha posat en marxa aquest projecte és per donar suport a les peticions dels ciutadans i millorar el temps de resposta d’aquestes”. També creu important “consolidar una comissió de seguiment entre l'Ajuntament i els Consells de barri”

Més informació
 
Comentaris

Destaquem