El departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ha modificat el mapa escolar de Sant Cugat, que passa de tenir set a dues zones d’inscripció. Uns canvis contra els quals es posicionen tant l’alcaldessa, Mercè Conesa, com la coordinadora de l’AMPA, Charo Sebastián, perquè afirmen que no garanteixen la cohesió social de la ciutat.
Segons Conesa, la modificació de la LOE “no té en compte les realitats socials” de Sant Cugat. Per aquest motiu, l’equip de govern assegura que ja ha sol·licitat al departament d’Ensenyament de la Generalitat que modifiqui la Llei d’Educació perquè es mantinguin les set zones d’inscripció escolar, com hi havia fins ara. Segons fonts del mateix equip de govern municipal, cal assegurar “una escola d’accés gratuït, universal i de proximitat per a tothom”. Per això Conesa reclama que les set àrees d’influència almenys es mantinguin en el cas de l’escola pública.
En la mateixa direcció, la coordinadora de l’AMPA també ha defensat el model anterior i assegura que els canvis que s’han fet per al proper curs 2012 - 2013 van “totalment en contra del model d’ensenyament públic”. A més, diu que la divisió no permet l’existència del model de l’escola de barri, que caracteritza l’escola pública. Un fet que posaria en perill algunes famílies, ja que depenent del centre que se’ls assignés, els seria molt complicat portar els fills a l’escola. De la mateixa manera, tant Conesa com Sebastián sostenen que és necessari reestablir les set àrees d’inscripció escolar per evitar la creació de guetos a la ciutat.
Mapa escolar de Sant Cugat
Els centres públics i concertats estan ubicats de manera diferent. Mentre els privats i concertats es distribueixen per la disponibilitat de terrenys, els públics s’han construït d’acord amb les necessitats d’escolarització dels ciutadans. Amb les set zones d’inscripció escolar, cada barri de la ciutat disposava d’almenys una escola pública, una situació de proximitat que amb les dues zones no es pot garantir, segons ha explicat la coordinadora de l’AMPA. No passa el mateix amb les escoles concertades, ja que les famílies opten per l’escolarització dels seus fills buscant un projecte educatiu concret, sense atendre de forma prioritària els criteris de proximitat geogràfica, segons han aclarit fonts properes a l’Ajuntament. D’aquesta manera, si hi ha famílies que volen anar a la concertada hauran de competir amb més famílies, “però aquesta és la seva opció”, destaca Conesa, que també assegura que estudiaran amb els altres partits del govern la millor solució per a l’escola pública.
Segons Conesa, la modificació de la LOE “no té en compte les realitats socials” de Sant Cugat. Per aquest motiu, l’equip de govern assegura que ja ha sol·licitat al departament d’Ensenyament de la Generalitat que modifiqui la Llei d’Educació perquè es mantinguin les set zones d’inscripció escolar, com hi havia fins ara. Segons fonts del mateix equip de govern municipal, cal assegurar “una escola d’accés gratuït, universal i de proximitat per a tothom”. Per això Conesa reclama que les set àrees d’influència almenys es mantinguin en el cas de l’escola pública.
En la mateixa direcció, la coordinadora de l’AMPA també ha defensat el model anterior i assegura que els canvis que s’han fet per al proper curs 2012 - 2013 van “totalment en contra del model d’ensenyament públic”. A més, diu que la divisió no permet l’existència del model de l’escola de barri, que caracteritza l’escola pública. Un fet que posaria en perill algunes famílies, ja que depenent del centre que se’ls assignés, els seria molt complicat portar els fills a l’escola. De la mateixa manera, tant Conesa com Sebastián sostenen que és necessari reestablir les set àrees d’inscripció escolar per evitar la creació de guetos a la ciutat.
Mapa escolar de Sant Cugat
Els centres públics i concertats estan ubicats de manera diferent. Mentre els privats i concertats es distribueixen per la disponibilitat de terrenys, els públics s’han construït d’acord amb les necessitats d’escolarització dels ciutadans. Amb les set zones d’inscripció escolar, cada barri de la ciutat disposava d’almenys una escola pública, una situació de proximitat que amb les dues zones no es pot garantir, segons ha explicat la coordinadora de l’AMPA. No passa el mateix amb les escoles concertades, ja que les famílies opten per l’escolarització dels seus fills buscant un projecte educatiu concret, sense atendre de forma prioritària els criteris de proximitat geogràfica, segons han aclarit fonts properes a l’Ajuntament. D’aquesta manera, si hi ha famílies que volen anar a la concertada hauran de competir amb més famílies, “però aquesta és la seva opció”, destaca Conesa, que també assegura que estudiaran amb els altres partits del govern la millor solució per a l’escola pública.