L’aparcament gratuït al centre anirà a la baixa i es crearà zona verda

Una de les principals novetats del Pla de mobilitat és l’arribada de l’àrea verda a prop del centre de la ciutat

Mapa amb les dues anelles del futur pla de mobilitat Mapa amb les dues anelles del futur pla de mobilitat
Segons explica l’Ajuntament “s’aposta per desplegar l’àrea verda als barris on el veïnat pateix problemes d’aparcament, especialment a Torre Blanca i a l’Eixample Sud”. Aquesta mesura s’aplicarà dins la primera fase d’aplicació del projecte. És a dir, l’àrea verda serà una realitat completa l’any 2018.

L’acord polític entre CiU, PSC, ICV i CUP també pretén ampliar les zones on hi ha zona blava. Concretament, es continuarà desplegant a les zones cèntriques properes als equipaments públics, àrees de força concurrència comercial i en els indrets on sigui necessària una rotació alta de vehicles. Amb tot, el gran perjudicat és l’aparcament gratuït al centre de la ciutat que pràcticament desapareixerà desplaçant-lo als afores.

Aparcaments nous
Segons va explicar el tinent d’alcalde de Seguretat i Mobilitat, Jordi Puigneró, el projecte contempla la construcció de tres nous aparcaments en els punts que s’ha detectat que poden tenir més necessitats. El final de l’avinguda de Cerdanyola, el nou CAP de Can Mates i el lloc on ara hi ha la benzinera Gríful del centre seran els llocs on hi haurà noves places. A dia d’avui encara no se sap com seran aquests nous espais però tot indica que no es crearan grans zones per aparcar de manera gratuïta.

Quant a prioritats, primer es farà l’aparcament de l’avinguda de Cerdanyola i el de la benzinera i en una segona fase s’abordarà la construcció del reivindicat pàrquing del CAP de Can Mates.

Places d’aparcament a sant cugat

49.700 pàrqueings privats
24.900 lliures en calçada
874 pàrquings públics
682 en zona blava






Més informació
 
Comentaris

Destaquem